Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Suomalainen yhteisyritys Euroopan maantiekuljetuksiin

Varova Oy

Suomalainen yhteisyritys Euroopan maantiekuljetuksiin

Julkaistu: 13.12.2012 klo 10:00
Julkaisija: Varova Oy

Kaksi huolinta-alan suomalaista perheyritystä, Varova Oy ja Oy Beweship Ab, ovat sopineet yhteisyrityksen perustamisesta.

Yrityksen toiminta keskittyy Suomen ja Manner-Euroopan välisen maantieliikenteen osa- ja täyskuormiin. Molemmat yritykset jatkavat omien kappaletavarakuljetusten kehittämistä nykyisten yhteistyöverkostojensa ja asiakkaidensa kanssa. Vain autoliikenteen runkokuljetukset yhdistetään uuteen yhtiöön.

Euroopan ja Suomen välisen maantieliikenteen kannattavuus on jo usean vuoden ollut laskussa Suomen ulkomaankaupan heikkenevän tilanteen takia. Tuonnin ja viennin epätasapaino vaivaa kuljetusalaa.

"Yhdistämällä runkoliikenteet tähtäämme merkittäviin hyötyihin. Voimme parantaa täyttöastetta, vähentää tyhjänä ajoa ja saada kalustoa hyödynnettyä tehokkaammin samalla ympäristöä säästäen. Tätä voisi verrata kahden lehtitalon yhteiseen sanomapainoon", sanoo Varova Oy:n toimitusjohtaja Pekka Laitinen.

"Tämän vuoden aikana useat alan toimijat ovat heittäneet pyyhkeen kehään heikon kannattavuuden ja heikkojen tulevaisuudennäkymien takia. Vienti on vähentynyt ja nyt myös tuonti näyttää vähenevän. Halusimme etsiä ratkaisun, joka takaa molempien yhtiöiden asiakkaille luotettavat ja kustannustehokkaat kuljetusratkaisut. Samalla pyrimme turvaamaan työpaikkojemme pysymisen Suomessa.” sanoo hallituksen puheenjohtaja Bengt Westerholm Oy Beweship Ab:sta.

Alkuvuodesta 2013 perustettavan yrityksen liikevaihto tulee olemaan n. 30 milj. euroa ja se operoi 300 puoliperävaunulla Länsi-Euroopan ja Suomen välillä. Yritys tarjoaa kuljetuskapasiteettiaan myös muiden kuljetus- ja huolintaliikkeiden käyttöön neutraalina suomalaisena vaihtoehtona.

Lisätietoja antavat:

Pekka Laitinen