Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Stockmann ja Posti merkittävään sopimukseen, Hobby Hallin logistiikkaketju Postin hoitoon

Posti Group

Julkaistu: 28.04.2016 klo 08:32
Julkaisija: Posti Group

Stockmann ja Posti ovat sopineet Hobby Hallin logistiikan toimintojen siirrosta Postille 1.5.2016 alkaen. Sopimus sisältää Hobby Hallin tuotteiden varastointipalvelut, verkkokaupan logistiikkapalvelut, kuten toimitukset ja tuotteiden palautuskeskuksen, sekä tuotteiden kuljetukset Hobby Hallin myymälään Tammistossa. Kaikki Hobby Hallin varastotyöntekijät siirtyvät Postin palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

-Posti on pitkäaikainen kumppani Stockmannille sekä monipuolinen logistiikan palvelutarjoaja. Toiveena järjestelyllä on ottaa käyttöön uusia ajanmukaisia logistiikkaratkaisuja, jotka mahdollistavat Hobby Hallin liiketoiminnan kehittämisen nopealla aikataululla, sanoo logistiikkajohtaja Björn Höglund Stockmannilta.

-Toivotan Hobby Hallin lämpimästi tervetulleeksi Postin asiakkaaksi. Olen iloinen, että voimme tarjota Hobby Hallille laadukkaat verkkokaupan logistiikkaratkaisut, kertoo Toimitusketjuratkaisut liiketoiminnasta vastaava johtaja Harri Kämppä Postista.

Hobby Hallin tuotteet tulevat Suomen ensimmäiseen verkkokauppalogistiikan palvelukeskukseen Vantaalle. Tämä robottiavusteinen hybridivarasto mahdollistaa verkkokaupalle jopa 2-3 lisämyyntipäivää. Ennen tuotteiden siirtymistä Postin palvelukeskukseen, Posti palvelee Hobby Hallia uudella sisälogistiikka-palvelulla, joissa logistiikkatyö tehdään asiakkaan tiloissa, asiakkaan prosesseilla ja työkaluilla.

Kumppaniverkosto tarjoaa kilpailukykyisen rajat ylittävän verkkokaupan

Posti on liittynyt maaliskuussa 2016 DHL:n kumppaniverkostoon mikä tarjoaa yhdenmukaiset ulkomaan pakettitoimitukset 16 Euroopan maassa. Näin suomalaiset verkkokaupat, kuten Hobby Hall, saavat käyttöönsä kaikkiin verkostomaihin samat laatuvaatimukset täyttävän toimitustavan. Yhteistyön myötä verkoston sisällä ei ole enää maakohtaisia eroja rajat ylittävissä pakettitoimituksissa. Kukin verkoston kumppani on hionut prosessinsa yhdenmukaisiksi, jotta verkkokauppojen on mahdollista tarjota asiakkailleen yhä läpinäkyvämpiä ja luotettavampia toimituksia.

Suomen, Viron, Latvian ja Liettuan lisäksi verkostoon kuuluvat Ruotsi, Norja ja Tanska sekä Saksa, Itävalta, Puola, Tšekki, Slovakia, Ranska, Alankomaat, Belgia ja Luxemburg. Posti toimii verkostossa yhteistyössä DHL Parcel Europen, Ruotsin DHL Freightin sekä Posten Norgen ja sen omistaman Bringin kanssa.

Verkkokauppa, kaupan digitalisoituminen ja monikanavaistuminen vaativat logistiikkakumppanin toimitusketjulta uudenlaista palvelutasoa. Posti on toiminut kaikilla toimitusketjun osa-alueilla pitkään ja on sekä paketti- että varastopalveluissa markkinajohtaja ja kuljetusratkaisuissa kolmen suuren joukossa. Postin kokomaan kattava kuljetusverkko, 1 400 palvelupistettä ja kuluttaja-asiakkaiden preferoima pakettiautomaattipalvelu sekä teknologisesti kyvykkäät varastopalvelut mahdollistavat Postin asiakkaiden menestyksen logistiikkaratkaisuissa.

Postin robottiavusteinen hybridivarasto mahdollistaa verkkokaupalle jopa 2-3 lisämyyntipäivää.

Postin MediaDesk, puh. 020 452 3366, ma-pe 9.00-16.30

www.posti.com/media

Posti Group on ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta yhdeksässä maassa. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 1 650 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme Suomessa Posti-nimellä ja muissa maissa Itella-nimellä noin 22 000 ammattilaisen voimin. Kaikki palvelumme Suomessa ovat hiilineutraaleja. www.posti.com.