Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Ratatyöt vaikuttavat juhannuksen junaliikenteeseen

VR Group

Ratatyöt vaikuttavat juhannuksen junaliikenteeseen

Julkaistu: 09.06.2014 klo 10:28
Julkaisija: VR Group

Juhannusaattona lähi- ja kaukojunat kulkevat lauantaiaikataulujen mukaisesti. Kaukojunaliikenteessä on runsaasti poikkeusjärjestelyjä juhannuksen aikaan, koska rataverkkoa kunnostetaan eri puolilla maata.

Juhannuksena sekä kauko- että lähijunia liikennöidään pääsääntöisesti seuraavasti: torstaina 19.6.on perjantaiaikataulut, juhannusaattona 20.6. lauantaiaikataulut ja juhannuspäivänä 21.6. sunnuntaiaikataulut. Juhannuspäivän iltana pääkaupunkisedun lähiliikenteessä on joitakin lisävuoroja. Aikataulut voi tarkistaa vr.fi:n matkahausta.

Rataverkon kunnostustyöt vaikuttavat erityisesti kaukojunaliikenteeseen. Junavuoroja korvataan linja-autoilla seuraavilla rataosuuksilla: Tampere–Seinäjoki–Oulu, Tampere–Pori ja Pieksämäki–Kuopio–Kajaani. VR järjestää peruttujen junavuorojen tilalle linja-autokuljetuksia.

Korvaavilla kuljetuksilla eri aikataulut ja reitit

Junia korvaavat linja-autot eivät noudata junaliikenteen aikatauluja. Myös pysähdyspaikoissa on eroja. Linja-autoissa myydään taajamajunalippuja, ja niissä kelpaavat kaikki VR:n voimassa olevat kaukoliikenteen matkaliput. Busseissa voi kuljettaa vain käsimatkatavaroita.

Lisätietoja liikenteen poikkeusjärjestelyistä ja korvaavien kuljetusten aikatauluista saa VR:n internetsivuilta, asemien lipunmyynneistä sekä VR Asiakaspalvelusta numerosta 0600 41 900 (1,99 e/puhelu + pvm). Tiedot päivittyvät myös verkkosivujen matkahakuun.

VR Group on monipuolinen, ympäristöystävällinen ja vastuullisesti toimiva matkustuksen, logistiikan ja infrarakentamisen palveluyritys. Konsernissa työskentelee yli 10 000 ammattilaista. VR Group toimii pääasiassa Suomessa, mutta sillä on toimintaa myös ulkomailla, erityisesti Venäjällä ja Ruotsissa.

VR Groupin uutishuone

Yhteystiedot VR Groupin viestintään