Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Rakentamassa uutta moottoripyörää? Valmistenumero Trafista

Trafi

Rakentamassa uutta moottoripyörää? Valmistenumero Trafista

Julkaistu: 08.03.2016 klo 08:59
Julkaisija: Trafi

Trafi myöntää valmistenumeron yksilöllisesti valmistetulle moottoripyörälle, sivuvaunumoottoripyörälle tai kolmipyörälle. Vuosittain voidaan myöntää 150 uutta valmistenumeroa.

Yksilöllisesti valmistetulla ajoneuvolla tarkoitetaan sellaista moottoripyörää, sivuvaunumoottoripyörää tai kolmipyörää, jonka osista osa on yksilöllisesti valmistettuja tai sarjavalmisteisista osista merkittävässä määrin muutettuja. Osista voi olla peräisin enintään 50 prosenttia samasta sarjavalmisteisesta ajoneuvomallista. ”kertoo tarkastaja Tuomas Peltokangas.

Trafi voi myöntää valmistenumeroita vuoden aikana enintään 150 kpl. Annettu valmistenumero on käytettävissä viiden vuoden ajan sen antamisesta ja tänä aikana ajoneuvo on rekisteröitävä Suomeen. Jos ajoneuvoa ei rekisteröidä viiden vuoden määräajan puitteissa, on ajoneuvolle haettava uusi valmistenumero.

Lisätietoja

Valmistenumeron hakeminen http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastukset/yksilollisesti_valmistettu_l-luokan_ajoneuvo

tarkastaja Tuomas Peltokangas, tuomas.peltokangas@trafi.fi, p. 029 5345 523

Trafi on liikenteen viranomainen ja liikennealan vahva asiantuntija, joka toimii rohkeasti vastuullisen liikenteen puolesta. www.trafi.fi, twitter.com/Trafi_Finlandfacebook.com/Trafi.Finland, instagram.com/trafi_finland/