Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » RAAHEN KAUPUNGIN SATAMATOIMINTA SAI SERTIFIKAATIN

Raahen satama

RAAHEN KAUPUNGIN SATAMATOIMINTA SAI SERTIFIKAATIN

Julkaistu: 08.11.2013 klo 08:58
Julkaisija: Raahen satama

Sertifiointiyhtiö Inspecta Sertifiointi Oy on auditoinut ja myöntänyt lokakuussa Raahen kaupungin satamalle sertifikaatit, jotka koskevat Raahen Lapaluodon satamanosan laatu-, ympäristö- sekä työterveys- ja turvallisuusjärjestelmiä. Sertifiointi perustuu ISO 9001:2008, ISO 14001:2004 sekä OHSAS 18001:2007 standardeihin.

Sertifioitu toiminta kattaa sataman ylläpidon ja kehittämisen sekä satamapalveluiden myynnin, palveluiden hankinnan sekä maa-alueiden ja varastojen vuokrauksen. Sertifikaatit ovat voimassa kolme vuotta. Niiden voimassaoloaikana tehdään vuosittain seuranta-arviointi.

Sataman hallintajärjestelmän rakentamista ja järjestelmän sertifiointia alettiin valmistella vuoden 2011 lopussa. Tällöin tehtiin päätöksiä muun muassa alueelle sijoitettavista suurteollisuushankkeita. Monet kansainväliset toimijat edellyttävät yhteistyökumppaneiltaan sertifioituja toimintajärjestelmiä.

”Satamaa tulee jatkuvasti kehittää ja parantaa ja nyt myönnetyt sertifikaatit ovat osa tätä kehittämistoimintaa. Sertifikaatit ovat myös tärkeä osa toimittaessa kansainvälisten yhteistyökumppanien kanssa”, toteaa satamajohtaja Kaarlo Heikkinen.

Satamalle nyt myönnetty sertifikaatti on ensimmäinen Raahen kaupungin toimintoihin liittyvä ulkopuolisen laitoksen myöntämä sertifikaatti.

Lisätietoja asiasta antaa:

- satamajohtaja Kaarlo Heikkinen,