Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Pysäkkimuutoksia Helsingissä 18.6.

HSL Helsingin seudun liikenne

Pysäkkimuutoksia Helsingissä 18.6.

Julkaistu: 13.06.2012 klo 09:32
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

Jatkossa samaan suuntaan kulkevat Helsingin bussit ja seutulinjat pysähtyvät samalla pysäkillä esimerkiksi Mannerheimintiellä, Vihdintiellä ja Mäkelänkadulla. Muutoksia tapahtuu monilla muillakin suunnilla, joten oman bussin lähtöpysäkki kannattaa tarkastaa joko HSL:n verkkosivuilta tai pysäkin pysäkkikilvestä. Muutoksien tavoitteena on helpottaa samaan suuntaan ajavien linjojen käyttöä: matkustaja voi nousta ensiksi saapuvan auton kyytiin ilman siirtymistä pysäkiltä toiselle.

Uudessa pysäkkijaossa liikennemäärät pyritään jakamaan pysäkeille siten, että liikenne olisi mahdollisimman sujuvaa. Esimerkiksi Mannerheimintiellä pysäkeille pysähtyvät bussit on jaettu siten, että suurempi liikennemäärä kohdistuu kulkusuunnassa jälkimmäiselle pysäkille. Tällöin pysäkille saapuvan auton ei tarvitse koukata edelliselle pysäkille pysähtyneen auton ohi. Samalla paranee kuljettajan mahdollisuus havaita ajoissa pysäkillä kyytiä odottava matkustaja.

Lisäksi muutetaan joidenkin pysäkkien nimiä, jotta saadaan poistettua päällekkäisyydet seudun pysäkkien nimissä.

Joukkoliikenneliikennesuunnitteluosaston johtaja Arttu Kuukankorpi, puh. 040 505 2226
joukkoliikennesuunnittelija Lauri Räty, puh. 040 336 2080

HSL:n verkkosivujen liikennetiedotteessa on lueteltu kaikki ne pysäkit, joilla tapahtuu muutoksia:

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää, ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.