Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Posti toimittaa Kierrätyskeskuksen verkkokauppaostokset vihreästi ja nopeasti

Posti Group

Posti toimittaa Kierrätyskeskuksen verkkokauppaostokset vihreästi ja nopeasti

Julkaistu: 08.01.2016 klo 15:25
Julkaisija: Posti Group

Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus avasi elokuussa 2015 uuden kierrätystuotteiden verkkokaupan asiakkailleen. Postin palvelut kuten kirje, paketti tai kotiinkuljetus ovat toimitusvaihtoehtoina.

Yli kolme miljoonaa tuotetta löytää vuosittain uuden omistajan Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen kautta. Tavaroita myydään pääosin Kierrätyskeskuksen kivijalkamyymälöistä, mutta elokuussa avattu verkkokauppa on uusi ostospaikka kierrätystuotteita hankkiville.

− Halusimme Kierrätyskeskuksessa olla ajassa mukana ja perustaa nopean sekä vaivattoman ostospaikan. Verkkokauppa toimii samalla meidän näyteikkunana, josta asiakkaat näkevät, millaisia tavaroita kauttamme saa, verkkokauppavastaava Esko Janatuinen Kierrätyskeskuksesta kertoo.

Kierrätystuotteiden verkkokaupassa jokainen myytävä tavara on oma uniikki kappaleensa. Tuotteet ovat erilaisia ja niitä on usein tarjolla vain yksi tai korkeintaan muutamia. Muun muassa sisustustavaroita, pelejä, kirjoja, musiikkia, keräilyesineitä, astioita, urheiluvälineitä ja vaatteita tarjoavan verkkokaupan sivuilta löytyvät tuotekuvat, kuntoluokitukset ja tiedot.

− Tuotevalikoima verkkokaupassa on hyvin samankaltainen kuin myymälöissä. Kaikkein halvimpia tavaroita emme voi kuitenkaan ottaa verkkomyyntiin, sillä jokaisesta tuotteesta tehdään oma tuotekuvaus valokuvineen, eikä sitä kannata ihan euron hintaisista tehdä, Janatuinen jatkaa.

Vihreät toimitukset vihreälle toiminnalle

Posti tarjoaa Kierrätyskeskuksen verkkokaupan asiakkaille useita toimitusvaihtoehtoja. Pienimmille tuotteille sopii kirjetoimitus, vähän isommille pakettikuljetus. Suuremmat tuotteet voidaan toimittaa suoraan kotiin.

− Esimerkiksi pakettitoimitus Postin pakettiautomaattiin on kätevä vaihtoehto. Asiakas voi noutaa paketin Postin pakettiautomaatista vaikkapa kauppareissunsa yhteydessä, sanoo myyntipäällikkö Jari Europaeus Postista.

Kaikki Postin toimitukset ja palvelut Suomessa ovat 100-prosenttisesti hiilineutraaleja, jolloin toimitukset kulkevat käsi kädessä Kierrätyskeskuksen arvomaailman kanssa.

− Yhteistyö Postin kanssa on sujunut hyvin ja olemme olleet palveluun tyytyväisiä. Suunnitelmissa on kehittää verkkokauppaa vielä enemmän myös isojen tavaroiden puolelle kuten huonekalujen, Janatuinen toteaa.

Tutustu Kierrätyskeskuksen verkkokauppaan

Postin MediaDesk: 020 452 3366 (ma-pe klo 9.00-16.30)

www.posti.com/media

Posti Group on ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta yhdeksässä maassa. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 1 859 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme Suomessa Posti-nimellä ja muissa maissa Itella-nimellä noin 23 000 ammattilaisen voimin. Kaikki palvelumme Suomessa ovat hiilineutraaleja. www.posti.com.