Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Posti tehostaa varastopalveluita ja käynnistää yt-neuvottelut

Posti Group

Posti tehostaa varastopalveluita ja käynnistää yt-neuvottelut

Julkaistu: 28.07.2016 klo 13:00
Julkaisija: Posti Group

Posti suunnittelee varastopalveluiden tehostamista ja automatisointia pääkaupunkiseudulla. Posti siirtää varastotoimintoja erillisestä varastosta Postin Vantaan Voutilassa sijaitsevaan verkkokauppalogistiikan palvelukeskukseen, joka on robottiavusteinen hybridivarasto. Samassa yhteydessä varastointi- ja palautustoimintoja sekä prosesseja automatisoidaan ja integroidaan osaksi hybridivaraston muita toimintoja. Suunnitellut muutokset arvioidaan toteutuvan joulukuussa 2016.

- Toimitusketjuratkaisuiden järjestäminen kustannustehokkaasti asiakkaidemme tarpeen ja edun mukaisesti on sekä asiakkaan että Postin menestymisen kannalta olennaista, sanoo Postin Toimitusketjuratkaisut-yksikön johtaja Harri Kämppä.

Muutoksen johdosta Posti aloittaa yhteistoimintaneuvottelut 4.8.2016. Neuvottelut koskevat 123 varasto- ja palautuskeskuksessa työskentelevää vakituista työntekijää. Alustavan arvion mukaan vähennystarve on enintään 70 henkilöä. Henkilöstövaikutukset täsmentyvät neuvottelujen edetessä.

Muutoksella ei ole vaikutusta Postin muihin palveluihin. Suunniteltavat muutokset ja yt-neuvottelut eivät liity Anttila Oy:n konkurssiin.

Vastuullisena työnantajana Posti osallistuu henkilöstön tukemiseen muutostilanteessa Uusi polku -tukiohjelmalla, joka tarjoaa valmennusta ja tukea työnhakuun, uudelleenkouluttautumiseen tai yrittäjäksi ryhtymiseen.

Lisätietoja medialle: Postin MediaDesk, puh. 020 452 3366 (ma - pe klo 9.00 - 16.00)

Posti Group on ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta yhdeksässä maassa. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 1 650 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme Suomessa Posti-nimellä ja muissa maissa Itella-nimellä noin 22 000 ammattilaisen voimin. Kaikki palvelumme Suomessa ovat hiilineutraaleja. www.posti.com.