Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Porvoolaisille edulliset kausiliput HSL:n matkakortille

HSL Helsingin seudun liikenne

Porvoolaisille edulliset kausiliput HSL:n matkakortille

Julkaistu: 13.12.2011 klo 10:44
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

HSL ja Porvoon kaupunki ovat solmineet lippuyhteistyösopimuksen, jonka ansiosta porvoolaiset voivat vuoden 2012 alusta lähtien ostaa HSL:n kausilippuja samaan hintaan kuin HSL-kuntien asukkaat. Etu koskee HSL:n aikuisten henkilökohtaiselle matkakortille ladattavia kausilippuja pääkaupunkiseudun liikenteeseen. Valikoimaan kuuluvat Helsingin, Espoon ja Vantaan sisäiset liput sekä pääkaupunkiseudun seutulippu.

Vastavuoroisesti HSL-alueen asukkaat voivat ostaa normaalihintaisia edullisempia Porvoo-lippuja, jotka kelpaavat pääkaupunkiseudun ja Porvoon välisillä matkoilla. Nämä liput ladataan Matkahuollon matkakortille.

HSL:llä on vastaava lippuyhteistyösopimus kaikkiaan 16 muun kehyskunnan kanssa.

Lisätiedot:
toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi, puh. 050 565 8884
osaston johtaja Pirkko Lento, puh. 050 380 7033

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista.Yhteystietoja medialle http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.