Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Pohjanmaan radan ratatyöt aiheuttavat muutoksia junaliikenteeseen

VR Group

Pohjanmaan radan ratatyöt aiheuttavat muutoksia junaliikenteeseen

Julkaistu: 12.05.2014 klo 12:40
Julkaisija: VR Group

Liikennevirasto käynnistää Pohjanmaan radan ratatyöt jälleen keväällä, ja ne aiheuttavat runsaasti poikkeuksia junaliikenteeseen. Ensimmäiset liikennejärjestelyt alkavat 17.5. ja viimeiset marraskuussa. Seinäjoen ja Oulun välisellä rataosuudella on lähes jokaisena kesälauantaina ratatöistä johtuvia liikennejärjestelyitä. Niitä on jonkin verran myös Tampereen ja Seinäjoen välillä.

Rataosuudella matkustava voi tarkistaa mahdollisten korvaavien bussikuljetusten aikataulut VR:n verkkokaupan aikatauluhausta. Korvaava linja-autoliikenne noudattaa juna-aikatauluista poikkeavia aikatauluja. Lisää tietoa liikennejärjestelyistä kerrotaan osoitteessa www.vr.fi/ratatyot.

Seinäjoki–Oulu-radan parantaminen lyhentää matka-aikoja, mahdollistaa junaliikenteen lisäämisen ja vähentää sen häiriöherkkyyttä. Lisää tietoa ratahankkeesta antaa Liikennevirasto.

Alkukesän liikennejärjestelyt

Kokkolan ja Oulun välisiä päiväjunia korvataan linja-autoilla 17.5., 7.6. ja 14.6. Tampereen ja Oulun välillä korvataan osa päiväjunista linja-autoilla 31.5. Osa yöjunista perutaan.

Juhannuksena 20.-21.6. on luvassa suuri määrä liikennejärjestelyitä Tampereen ja Oulun välillä.

Lisää tietoa verkosta

Lisätietoja liikennejärjestelyistä ja aikatauluista saa asemilta, VR Asiakaspalvelusta 0600 41 900 (1,99 € /vastattu puhelu + pvm) sekä Internetistä www.vr.fi/ratatyot. Ratatöistä vastaa Liikennevirasto.

VR Group on monipuolinen, ympäristöystävällinen ja vastuullisesti toimiva matkustuksen, logistiikan ja infrarakentamisen palveluyritys. Konsernissa työskentelee yli 10 000 ammattilaista. VR Group toimii pääasiassa Suomessa, mutta sillä on toimintaa myös ulkomailla, erityisesti Venäjällä ja Ruotsissa.

VR Groupin uutishuone

Yhteystiedot VR Groupin viestintään