Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Nu säljer R-kioskerna tågbiljetter

VR Group

Nu säljer R-kioskerna tågbiljetter

Pressmeddelande.
Publicerad: 04.06.2014 kl. 15:17
Utgivare: VR Group

Nu kan man köpa tågbiljetter i alla R-kiosker. Förnyelsen innebär att tågresenärer får mer än 600 nya ställen att köpa biljetter på runt om i Finland. Den nya köpkanalen förbättrar kundservicen och tillgängligheten på tågbiljetter, i synnerhet på orter där VR inte har någon egen biljettförsäljning.

- Förnyelsen gör det lättare att få tag på tågbiljetter. Servicen blir i synnerhet bättre för kundgrupper som inte är vana vid att använda självbetjäningskanalerna, konstaterar Antti Tiitola som är direktör för VR:s passagerartrafikdivision.

Det går att köpa VR:s vanligaste fjärrtågsbiljetter och zonbiljetter till närtrafiken i R-kioskerna. Bil- och sovplatsbiljetter köper man även i fortsättningen via VR:s egna köpkanaler eller genom att boka via telefonservicen och hämta ut biljetterna i en R-kiosk. De som är med i VR:s kundprogram Veturi kan identifiera sig med sitt Veturi-användarnamn när de köper biljetter i R-kiosken.

- Tågbiljetterna kompletterar vårt sortiment. Kunden får personlig betjäning och kan köpa tågbiljetter och samtidigt sköta andra ärenden i kiosken, berättar business manager Jan Karlsson på R-kioski Oy.

Förutom i kioskerna kan man även i fortsättningen köpa tågbiljetter från VR:s välkända försäljningskanaler: stationerna, VR:s webbshop, VR Mobil, kundservice, biljettautomaterna samt av tågpersonalen på tågen.

VR Group är ett mångsidigt, miljövänligt och ansvarsfullt serviceföretag inom resande, logistik och infrastrukturbyggande. Koncernen har mer än 10 000 anställda. VR Group verkar i huvudsak i Finland, men också utomlands, i synnerhet i Ryssland och Sverige.

VR Groups nyhetsrum

Kontaktuppgifter till VR:s kommunikationspersonal