Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Muistutuskutsu medialle: Hyytyvätkö rekat mäkeen ja kuskit rattiin? Tervetuloa tunnistamaan ammattiliikenteen sudenkuopat talvella

Trafi

Kutsu.
Julkaistu: 11.11.2013 klo 10:57
Julkaisija: Trafi

Ammattiliikenteen turvallisuus koostuu monesta palasesta. Väsymys ja keskittymisen herpaantuminen voivat olla kohtalokkaita ammattilaisille, kun takana on pitkiä pätkiä työvuoroa – mistä apu? Harmaa talous syö myös turvallista liikennettä. Mitä erityistä ammattilaisen pitää huomioida talvisäässä? Ensimmäinen talvi 76 tonnin rekoilla edessä – pitäisikö rekoillekin määrätä talvirengaspakko? Ja millainen on ammattikuljettajan arki?

Tervetuloa Liikkuvan poliisin, Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin, Ilmatieteen laitoksen ja Rahtarit ry:n järjestämään medialle suunnattuun tiedotustilaisuuteen keskiviikkona 13.11. klo 13. Tilaisuus järjestetään Liikkuvan poliisin tiloissa Helsingin Malmilla, os. Viljatie 1.

Ohjelma:

13.00
Johdatus talvisäihin ja talvisiin ajokeleihin
meteorologi Ilkka Juga, Ilmatieteen laitos

13.15
76 tonnisten eka talvi – miten rekkojen mittojen ja massojen korotukset näkyvät talvikeleillä?
yksikönpäällikkö Otto Lahti, Trafi

13.30
Harmaa talous kuljetusalalla
komisario Anne-Maarit Niemi, Liikkuva poliisi

13.45
Talvella ammattilaisten riskit kertaantuvat?
Trafia konsultoiva liikenneturvallisuuslääkäri Mikael Ojala

14.00
Ammattikuljettajan arki
järjestöpäällikkö Hanna Seppä, Rahtarit ry

Tilaisuuden jälkeen on mahdollista haastatella asiantuntijoita.

Paikalla on mahdollista myös kuvata ja tutustua Liikkuvan poliisin autohallissa raskaan liikenteen vaaka-autoon sekä testata digipiirturia ja ammattilaisille suunnattuja sääsovelluksia.

Ilmoittautumisia toivotaan viimeistään tiistaina 12.11. Liikkuvan poliisin viestintäpäällikkö Jussi Pohjoselle joko puhelimitse 071 878 2052 tai sähköpostitse jussi.pohjonen@poliisi.fi

Liikkuva poliisi:
viestintäpäällikkö Jussi Pohjonen, p. 071 878 2052, jussi.pohjonen(at)poliisi.fi

Trafi:
viestintäpäällikkö Reetta Salonen, p. 029 534 7051, reetta.salonen(at)trafi.fi

Ilmatieteen laitos:
tiedottaja Eija Vallinheimo, p. 029 539 2231, eija.vallinheimo(at)fmi.fi

Rahtarit ry:
järjestöpäällikkö Hanna Seppä, p. 040 131 2123, rahtarit-lehti(at)rahtarit.fi

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi kehittää aktiivisesti liikennejärjestelmän turvallisuutta, edistää liikenteen ympäristöystävällisyyttä ja vastaa liikennejärjestelmän viranomaistehtävistä. www.trafi.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki