Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Monenlaisten kohteiden tunnistusta

SKS Automaatio Oy

Monenlaisten kohteiden tunnistusta

Julkaistu: 20.10.2014 klo 08:41
Julkaisija: SKS Automaatio Oy

Leuze electronic RK46C-VarOS -valokenno vakuuttaa kahdella säädettävällä herkkyystasolla ja automaattisella herkkyyssäädöllä.

RK46C-VarOS (Variable Object Sensor) on peiliheijastava valokenno, joka normaalivalokennoista poiketen tunnistaa kohteita koko 50 mm leveän, nauhamaisen valonsäteensä alueella.

Pakkaus- ja intralogistiikan järjestelmissä anturi tunnistaa valonsäteeseensä osuvia erikokoisia ja -muotoisia kohteita, jopa sellaisia joissa on aukkoja. Aiemmin tähän tarkoitukseen tarvittiin useita antureita ja paljon työtä. Säädettävät herkkyystasot ja automaattinen herkkyyssäätö (ALC) tukevat järjestelmän käytettävyyttä likaantumistapauksissa ja muuttuvissa ympäristöoloissa. RK46C-valokenno tunnistaa luotettavasti jopa kiriste- tai kutistekalvoilla pakatut kohteet.

Tunnistus tapahtuu kahdella säädettävällä herkkyystasolla (8 mm ja 12 mm) koko valonsäteen leveydellä erikoislinssin avulla. Vakioanturitekniikasta tutut osat ja yhteensopivuus olemassa olevien asennustarvikkeiden kanssa yksinkertaistavat anturin asennusta ja antavat merkittävän hintaedun.

Lisätietoja: SKS Automaatio Oy, Markus Saarela, puh. 020 764 61 (vaihde).

SKS Automaatio Oy on Suomen johtava koneenrakennuksen automaatio- ja sähkökomponenttien maahantuoja, joka edustaa alan parhaita tuotevalmistajia. Yhtiö tarjoaa laajan tuotevalikoiman lisäksi asiakaskohtaisia kokonaisratkaisuja. Palvelun periaatteita ovat toimitusten nopeus ja laatu sekä kustannustehokkuus ja riskittömyys asiakkaalle. SKS Automaation liikevaihto vuonna 2013 oli 17,6 milj. euroa ja yrityksen palveluksessa on 30 henkeä. SKS Automaatio kuuluu SKS Group -konserniin.