Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Mitäs autoja meidän firmalla onkaan? Älä mieti vaan tarkasta

Trafi

Mitäs autoja meidän firmalla onkaan? Älä mieti vaan tarkasta

Julkaistu: 20.10.2015 klo 09:29
Julkaisija: Trafi

Nyt myös yritysten on mahdollista päästä katsomaan omistamiensa tai hallitsemiensa ajoneuvojen tietoja Trafin sähköisissä asiointipalveluissa.

Trafi laajentaa ajoneuvojen sähköisiä palveluja marraskuussa, jolloin kaikkien ajoneuvojen rekisteröintipalvelut on mahdollista tehdä netissä. Sähköiset palvelut tulevat samalla käyttöön henkilöasiakkaiden lisäksi myös yrityksille. Yritykset voivat valmistautua asioimaan sähköisesti hankkimalla ennakkoon Trafin sähköisen asiointipalvelun tunnistuksessa tarvittavan Katso-tunnisteen. Yritykset tarvitsevat myös asiointiin vaadittavan maksuvälineen eli luottokortin.

Samalla tunnisteella pystyy tekemään jo nyt myös vesikulkuneuvojen sähköisiä rekisteröintitapahtumia.

Mikä on Katso-tunnistus ja Katso-tunniste?

Katso-tunnistus on Verohallinnon tarjoama, yrityksiä varten luotu tapa tunnistautua viranomaisten sähköisiin palveluihin. Katso-tunniste on maksuton. Tunnisteita, niiden käyttöä ja tunnisteisiin liittyviä tietoja organisaatiot hallinnoivat itse Katso-palvelussa.

Yrityksen Katso-tunnisteen eli pääkäyttäjyyden saa käyttöönsä henkilö, jolla kaupparekisteriotteen mukaan on yrityksen nimenkirjoitusoikeus. Kaikki yrityksen nimenkirjoitusoikeudelliset henkilöt voivat saada pääkäyttäjyyden. Pääkäyttäjä voi muodostaa yrityksen työntekijöille Katso-alitunnisteita, joilla on Katso-tunnistetta rajoitetummat oikeudet.

Lisätietoja

Trafin asiointipalvelut yrityksille https://asiointi.trafi.fi/web/asiointi/organisaatiot

Katso-tunnistus http://www.vero.fi/katso

johtava asiaintuntija Maaria Toikka, maaria.toikka@trafi.fi, p. 029 5345 339