Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Metron kesäliikenteessä poikkeuksia

HSL Helsingin seudun liikenne

Metron kesäliikenteessä poikkeuksia

Julkaistu: 14.06.2012 klo 08:22
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

Metro liikennöi 18.6. alkaen 8 minuutin vuorovälein. Junat ajavat osuuksilla Ruoholahti–Mellunmäki ja Itäkeskus–Vuosaari. Vuosaaren suunnan matkustajien on siis vaihdettava junaa Itäkeskuksessa.

Harvempaan vuoroväliin siirrytään Siilitien metroaseman peruskorjauksen vuoksi, sillä metro pääsee kulkemaan Siilitien aseman kohdalla vain yhtä raidetta. Normaalilla neljän minuutin vuorovälillä liikennöidään jälleen 30.7.

Keskustan metroliikenteessä katkos heinäkuussa

Metro ei liikennöi Kulosaaren ja Ruoholahden välillä 14.–22.7. Metrojunat ajavat liikennekatkoksen ajan vain osuuksilla Mellunmäki–Kulosaari ja Vuosaari–Itäkeskus. Vuoroväli on kummallakin osuudella 8 minuuttia.

Itä-Helsingin ja keskustan välillä liikennöi korvaavia busseja. Bussit 99 Itäkeskuksesta ja 99B Herttoniemestä kulkevat keskustaan 8 minuutin välein. Lisäksi Herttoniemen suunnan liityntälinjat ajavat Hakaniemeen asti tunnuksilla 80X, 81X, 82X, 85X, 86X ja 88X.

Heinäkuinen poikkeusjärjestely johtuu Kalasataman keskuksen rakennustöistä.

Joukkoliikenneliikennesuunnitteluosaston johtaja Arttu Kuukankorpi, puh. 040 505 2226
joukkoliikennesuunnittelija Lauri Räty, puh. 040 336 2080

HSL:n verkkosivuilla on lisätietoa korvaavasta liikenteestä sekä bussien aikatauluista ja lähtölaitureista:

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää, ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.