Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » MEDIAKUTSU: LOGISTIIKKAYRITYSTEN LIITTO RY:N HISTORIAKIRJAN JULKAISEMINEN

Logistiikkayritysten Liitto ry

MEDIAKUTSU: LOGISTIIKKAYRITYSTEN LIITTO RY:N HISTORIAKIRJAN JULKAISEMINEN

Kutsu.
Julkaistu: 03.06.2015 klo 12:51
Julkaisija: Logistiikkayritysten Liitto ry

Kaija Taipaleelle liikenneneuvoksen arvonimi ensimmäisenä naisena

Logistiikkayritysten Liitto ry:n historiakirja on valmistunut. Kirja kertoo siitä, miten tavaralinjaliikenne alkoi Suomessa ja miten sen ympärille syntyi järjestömme yli 60 vuotta sitten. Alussa toiminnan kehittymistä rajoitti ajoneuvojen saatavuus ja keskeinen tehtävä oli taksataulukoiden laadinta sekä tavaralinjalupien lausuntojen antaminen. Luvat perustuivat tarveharkintaan. Sieltä olemme siirtyneet vapaisiin markkinoihin ja liittomme työkin on keskittynyt alan toimintaedellytysten parantamiseen. Sähköinen tilaaminen osana digitalisointia onkin ollut liittomme kärkihanke koko 2010-luvun. Alan toimintaa läpi vuosien kuvaa kirjamme nimikin: tänään tehty noutokuljetus jaetaan huomenna perille - useimmiten heti aamupäivällä.

Meillä on ilo kutsua teidät liittomme historiakirjan  ”Huomiseksi perille! Tavaralinjaliikennettä vuodesta 1906” julkistamistilaisuuteen torstaina 11.6.2015 klo 14.00. Julkistaminen tapahtuu Logistiikka - kuljetus 2015 -messujen yhteydessä. Paikkana on Messukeskus, Helsinki, kokoustila 206. Samassa yhteydessä osoitamme huomiota Kaija Taipaleella sen kunniaksi, että tasavallan presidentti myönsi hänelle liikenneneuvoksen arvonimen 8.5.2015. Kaija on ensimmäinen nainen, joka sai kyseisen arvonimen.

Tilaisuuden ohjelma

Alkusanat Logistiikkayritysten Liitto ry:n puheenjohtaja Jouni Sopula

Logistiikkayritysten Liitto ry:n historiatyöryhmän puheenjohtaja Mikko Vähälän puhe

Historiakirjan kirjoittajien Olli Blombergin ja Jouko Santalan puheenvuorot

Numeroitujen signeerattujen kirjojen jako

Huomionosoitus Kaija Taipaleelle tasavallan presidentin hänelle myöntämästä liikenneneuvoksen arvonimestä

Kuohuviinitarjoilu

Kirjojen luovutus medialle

Ilmoittautuminen tilaisuuteen Pekka Aaltoselle viimeistään 9.6.2015 pekka.aaltonen@logistiikkayritykset.fi tai puh. 050 349 2259, jotta osaamme varata tarvittavan määrän medialle luovutettavia kirjoja.

Saapumisohje:

- Sisäänkäynti:  Holiday Inn Helsinki Messukeskus -hotellin sisäänkäynti os. Messukeskus, Messuaukio 1, 00520 Helsinki

- Lähin pysäköinti Kokoustamon pysäköintialueella osoitteessa Ratamestarinkatu 13 tai Messukeskuksen pysäköintitalossa.

Liitollamme on messuilla myös oma osasto 6g81, jonne olette myös tervetulleita. Messuista medialle tarkemmin http://www.messukeskus.com/Sites1/LogistiikkaKuljetus/Media/Sivut/default.aspx

Pekka Aaltonen, toimitusjohtaja
Logistiikkayritysten Liitto ry
Gsm +358-50 349 2259