Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Lumisateisiin varautuminen jatkuu: junaliikenteessä muutoksia myös 13.1.

VR Group

Lumisateisiin varautuminen jatkuu: junaliikenteessä muutoksia myös 13.1.

Julkaistu: 12.01.2016 klo 14:31
Julkaisija: VR Group

VR:n, HSL:n ja Liikenneviraston päätös varautua ennakkoon lumen aiheuttamiin vaikutuksiin junaliikenteessä oli oikea. Myös huomenna keskiviikkona 13.1. niin kaukoliikenteessä kuin HSL:n lähiliikenteessä on muutoksia.

Suunniteltu junaliikenne kulki yksittäisiä myöhästymisiä lukuun ottamatta. Myös matkustajat ovat antaneet liikenteestä positiivista palautetta.

Varautuminen vaikeisiin sääolosuhteisiin jatkuu huomenna. Näin matkustajat voivat suunnitella matkansa paremmin. Varsinkin Keski- ja Kaakkois-Suomessa on odotettavissa runsasta lumentuloa. Myös Etelä-Suomessa sääolosuhteet ovat edelleen huonot ja tuuli kovenee pitkin iltaa ja yötä.

Pyryttävä ja pöllyävä lumi yhdistettynä kovaan tuuleen voi haitata kaluston sekä Liikenneviraston vastuulla olevan rataverkon toimintaa. Liikenteen harvennus mahdollistaa lumenpoiston turvallisesti vaihteista. Lumi joudutaan vaihteenlämmityksistä huolimatta poistamaan myös perinteisin keinoin, luudalla ja lapiolla.

Liikenteen muutokset

Kaukoliikenteessä osa Helsingin ja Tampereen sekä Helsingin ja Turun välisistä IC-junista jää pois liikenteestä.

Pääkaupunkiseudun HSL-liikenteessä ajetaan tiistain tapaan noin puolet vuoroista.

• Kaikki A-, E-, K- ja Y-junat perutaan, samoin niin sanotut tunnuksettomat lähijunat
  • P-junat ajetaan 20 minuutin vuoroväleillä
  • N-junat ajetaan 30 minuutin vuoroväleillä

Lisätietoja liikenteestä:

Vilkkaimmilla asemilla Helsingissä, Tikkurilassa, Tampereella ja Turussa on VR:n ylimääräisiä opastajia. Matkustajia kehotetaan tarkistamaan junien kulku etukäteen.

VR Groupin mediadesk palvelee numerossa 0307 0123. Numero on käytössä 24 tuntia vuorokaudessa.

VR Group on monipuolinen, ympäristöystävällinen ja vastuullisesti toimiva matkustuksen, logistiikan ja infran palveluyritys. Konsernissa työskentelee noin 9 000 ammattilaista. VR Group toimii pääasiassa Suomessa, mutta sillä on toimintaa myös ulkomailla, erityisesti Venäjällä ja Ruotsissa.