Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Lisäliikennettä jääkiekon MM-kisojen aikana

HSL Helsingin seudun liikenne

Lisäliikennettä jääkiekon MM-kisojen aikana

Julkaistu: 02.05.2012 klo 15:49
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

HSL järjestää lisäliikennettä Hartwall Areenalla 4.–20. toukokuuta käytävien jääkiekon MM-kisojen aikana. Otteluiden jälkeen Pasilasta kulkevat bussien lisälinjat 22B ja 30 sekä ylimääräinen lähijuna.

Bussi 22B ajaa Hartwall Areenalta Sörnäisten metroasemalle. Linja 30 puolestaan liikennöi Areenalta Ruskeasuon kautta Töölön tullille.

Pasilasta lähtee ylimääräinen juna Helsinkiin raiteelta 5B aina päivän viimeisen pelin päätyttyä. Lisäjuna ajaa myös Suomi–Slovakia- ja Suomi–USA-otteluiden jälkeen 6. ja 13. toukokuuta. Neljännesfinaaleista lähtien se kulkee kaikkien pelien päätteeksi.

Lisäksi useissa Helsingistä poispäin liikennöivissä pääradan ja rantaradan lähijunissa on lisävaunuja alkusarjan otteluiden päättymisen jälkeen. Neljännesfinaaleista alkaen näitä lisäyksiköitä on lähijunissa joka pelin loputtua.

Pasilan asemalta Hartwall Areenalle rakennetaan parhaillaan uutta kevyen liikenteen kulkureittiä, ja keskeneräisten rakennustöiden vuoksi kisavieraita palvelevat väliaikaiset reitit.

Petteri Kantokari, joukkoliikennesuunnittelija, 040 179 2355

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää, ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.