Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Liikennelentäjäyhdistysten tiedote Germanwingsin lennon 4U 9525 onnettomuustutkinnan johdosta

Yksityisalojen Esimiehet ja Asiantuntijat YTY ry

Julkaistu: 27.03.2015 klo 10:57
Julkaisija: Yksityisalojen Esimiehet ja Asiantuntijat YTY ry

Kaikki liikennelentäjät ovat perinpohjaisesti järkyttyneitä tapahtumista Germanwingsin lennolla 4U-9525. Ajatuksemme ovat kapteenin kanssa hänen pyrkiessään epätoivoisesti takaisin ohjaamoon pelastamaan matkustajat. Suremme syvästi tapaa jolla heidän elämänsä päättyi.

- Kun tutkimukset on saatettu päätökseen ja viralliset johtopäätökset tehty, on tärkeää että lentoyhtiöt, lentokonevalmistajat, viranomaiset ja lainlaatijat työskentelevät yhdessä kanssamme vastaavien traagisten tapahtumien estämiseksi, sanoo Suomen Liikennelentäjäliiton varapuheenjohtaja, A320 kapteeni Timo Willberg.

Lentäjät ovat nyt ja tulevaisuudessa turvallisuuden ammattilaisia, jotka haluavat työskennellä yhdessä lentoyhtiöiden ja viranomaisten kanssa lisätäkseen turvallisuutta.

Suomalaiset liikennelentäjäyhdistykset

Suomen Liikennelentäjäliitto
Flybe Airline Pilot Association FAPA
Blue1 Pilots Association B1PA
JTF Pilots
Norwegian Pilots Union Finland
Liikelentäjät

--

Lisätietoja Suomen Liikennelentäjäliiton varapuheenjohtaja, kapteeni Timo Willberg p. 040 512 2104

Suomalaiset liikennelentäjäyhdistykset ovat järjestäytyneet Akavaan Yksityisalojen Esimiehet ja Asiantuntijat YTYn kautta.

Suomen Liikennelentäjäliitto on Finnairin lentäjien yhdistys. Jo vuonna 1949 perustettu Suomen Liikennelentäjäliitto on 750 jäsenellään suurin suomalaisista liikennelentäjäliitoista. www.sllpilots.fi

Flybe Airline Pilot Association FAPAssa on n. 150 lentokapteenia ja lentoperämiestä. www.fapa.fi

Blue1 Pilots Association B1PA on Blue1 -lentäjien yhdistys

JTF Pilots on Jet Time Oy:n pilottien yhdistys. Jet Time A/S on tanskalainen lentoyhtiö, joka aloitti toiminnan vuonna 2006. Yhtiö on perustanut Suomeen Jet Time Oy -nimisen yrityksen keväällä 2014.

Norwegian Pilots Union Finland NPUFiin kuuluvat Norwegianin Suomesta käsin operoivat lentäjät

Liikelentäjät on Airfixin lentäjäyhdistys.

www.yty.fi