Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Lehdistökutsu: Suomen ensimmäinen kattohuovan ja purkubitumin kierrätyslaitoksen rakentaminen alkaa Lahdessa

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy

Kutsu.
Julkaistu: 22.04.2014 klo 09:16
Julkaisija: Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy

Tarpaper Recycling Oy järjestää yhteistyössä PHJ:n, Lahden Seudun Kehitys LADECin ja Allu Finlandin kanssa Bitumix demo -tapahtuman 29.4.

Aika: Tiistai 29.4. klo 13.00 - 15.30

Lähtöpaikka: ALLU Finland, Jokimäentie 1, Orimattila

Tarpaper Recycling Oy rakentaa Kujalan jätekeskukseen Lahteen tänä vuonna maan ensimmäinen kattohuovan ja purkubitumin kierrätyslaitoksen, joka jalostaa ylijäämämateriaalit uusioraaka-aineeksi korvaamaan asfaltin tekemisessä tarvittavaa bitumia.

Aihe on ajankohtainen. Jätelainsäädäntö uudistuu Suomessa tulevina vuosina, mikä vaikuttaa myös rakennusjätteiden kierrätykseen ja lisää jätejakeiden uusiokäyttöpaineita. Esimerkiksi kattohuovan osalta kaatopaikkasijoittamisesta luovutaan kokonaan jo vuoteen 2016 mennessä.

Kutsumme teidät tai toimituksenne edustajan kuulemaan tarkemmin rakennettavan laitoksen toimintamallista ja patentoidusta teknologiasta sekä miten bitumi- ja kattohuopajätettä aiotaan jatkossa kerätä Suomessa. Yhtiö on jo aloittanut materiaalin vastaanoton Lahdessa ja rakentaa parhaillaan koko Suomen kattavaa keräys- ja noutopalveluverkostoa.

Tilaisuudessa esittelemme myös ALLU Finlandin uusinta seulamurskainmallia, joka tuo ratkaisun BITUMIX:in mahdollisiin jälkikäsittelytarpeisiin asfalttiasemilla. Tämän lisäksi esittelemme PIMA-materiaalien käsittelyä (pilaantuneet maat) ALLU-kauhoilla. Teemme tilaisuuden jälkeen lyhyen kiertoajelun Kujalan jätekeskuksessa.

Alla tarkempi ohjelma:

Klo 13:00 kokoontuminen ALLU Finlandilla

Klo 13:30 Toiminnan esittely ja työnäytös ALLUn seulamurskaimella Tarpaper Recycling Finlandin terminaalissa, Sapelikatu 7 Lahti

Kahvitarjoilu

PIMA-materiaalien käsittely demo

Bussikierros Kujalan jätekeskuksen alueella

Klo 15:30 Paluu ALLU Finlandin pihalle

Tilaisuus alkaa ALLUn toimipisteen pihalta, josta lähdemme yhdellä bussilla Kujalan jätekeskukseen.

Käytännön järjestelyiden vuoksi pyydämme ilmoittautumiset 24.huhtikuuta mennessä sähköpostilla sauli.zukale@ladec.fi tai puh. 0400 888 205 (myös lisätiedot).

Lahden Seudun Kehitys LADEC – Kestävän kasvun vauhdittaja

LADECin tehtävänä on kehittää Lahden seudun elinkeinoelämän kasvun edellytyksiä, kilpailukykyä ja vetovoimaisuutta. LADEC tarjoaa yrityksille monipuolisia yrittäjyys-, sijoittumis- sekä kasvu- ja kehittämispalveluita, jotka kattavat yrityksen elinkaaren eri vaiheet. Osaamiskärkinämme ovat cleantech ja teollinen muotoilu. Yhtiöllämme on laaja kansainvälinen yhteistyöverkosto erityisesti cleantech- ja kasvurahoitussektoreilla.