Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Kuninkuusravit vaikuttavat Porin kaupungin liikennejärjestelyihin

Porin Ravit Oy

Kuninkuusravit vaikuttavat Porin kaupungin liikennejärjestelyihin

Julkaistu: 29.07.2014 klo 10:56
Julkaisija: Porin Ravit Oy

Porissa 1.-3. elokuuta järjestettävät Kuninkuusravit aiheuttavat poikkeusjärjestelyitä liikenteeseen raviradan lähialueella. Porin lentokenttä suljetaan viikonlopun ajaksi lentoliikenteeltä, koska kaikki Kuninkuusravien autopysäköinti tapahtuu kiitoradoilla. Lentokentältä on ilmainen nonstop-bussikuljetus raviradalle.

Ravintie välillä Palokunnanpuistokatu-Lentoasemantie on suljettu liikenteeltä maanantaiaamuun 4. elokuuta asti. Liikenne ohjataan tänä aikana kiertoreitille Koivistonpuistikko – Satakunnankatu ja Ravintie on kävelykatuna. Uusikoiviston ja raviradan lähialueen kaduilla on pysäköintikielto asukkaiden viihtyvyyden takaamiseksi. Ravintien varrella asuvat pääsevät koteihinsa heille lähetetyillä kulkukorteilla.

Tapahtumaviikonloppuna on liikkeellä paljon hevosautoja ja Kuninkuusraveihin saapuvaa yleisöä, joten liikennettä raviradan lähialueella kannattaa välttää. On suositeltavaa käyttää julkisia kulkuvälineitä, ja kuninkuusraviportin läheltä löytyy pyöräparkki.

”Varsinkin Mikkolantiellä kulkee paljon hevosautoja. Myös Karjalankadulla ja Satakunnankadulla autoilua kannattaa viikonlopun aikana välttää”, Kuninkuusravien projektijohtaja Janne Ojanen vinkkaa.

Porin keskustasta pääsee Kuninkuusraveihin helposti nonstop-busseilla, jotka ajavat Kirjurinluoto Arenan kautta. Bussit aloittavat liikennöinnin sekä lauantaina että sunnuntaina klo 9.00.

Taksit ajavat matkustajineen Palokunnanpuistokadun ja Ravintien risteyksessä kadun varrelle.

Kuninkuusravien projektijohtaja Janne Ojanen

www.porinravit.fi