Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Kulttuuriratikassa tarjolla esittävää taidetta ja festivaaleja 11.1. alkaen

HSL Helsingin seudun liikenne

Kulttuuriratikassa tarjolla esittävää taidetta ja festivaaleja 11.1. alkaen

Julkaistu: 09.01.2012 klo 09:17
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

Kulttuuriratikka palaa joulutauon jälkeen linjalle 7B keskiviikkona 11.1. Ratikassa on jälleen tarjolla kulttuurielämyksiä normaalin matkan hinnalla. Uudella kaudella ohjelmasisältöä on luvassa entistä enemmän, sillä esittävistä taiteista voi nauttia jokaisena liikennöintipäivänä keskiviikosta perjantaihin.

Tammikuussa Kulttuuriratikassa esiintyvät mm. laulaja–lauluntekijä Maija Moisio, nykykansanmusiikin yhtye Hohka, Teater Viirus, ruotsalainen pop/folk-muusikko Third Brother, Siitä pitäen -runoryhmä säveltäjä–muusikko Petra Lampisen säestämänä sekä rock-trio Puhuri. Livetarjonnan lisäksi vuoden aikana toteutetaan Photo Raw -valokuvalehden kanssa neljä näyttelyä. Yhteistyö AV-arkin kuratoimien temaattisten mediataidesarjojen kanssa jatkuu.

Jokaiselle kuukaudelle on lisäksi valittu yksi ajankohtainen kaupunkifestivaali, joka valtaa Kulttuuriratikan kolmena peräkkäisenä päivänä. Tänä vuonna ohjelmassa ovat mm. Docpoint tammikuussa sekä Flow-festival, Pixeliähky, Cirko, Stage ja Helsinki Design Week.

Live-ohjelmaa esitetään keskiviikkoisin, torstaisin ja perjantaisin klo 17.14–18.07. Esitykset alkavat Mannerheimintieltä, Töölön halli -nimiseltä pysäkiltä lähtevällä vuorolla. Vaunu suuntaa pysäkiltä keskustaan päin.

Kulttuuriratikka on HSL:n, HKL:n ja Kulttuuritehdas Korjaamon yhteinen projekti, jonka ohjelman tuottaa Korjaamo.

Lisätietoja:  HSL, asiakkuuspäällikkö Leena Rautanen-Saari, puh. 050 389 8970
Korjaamo, tuottaja Folks-klubi & Kulttuuriratikka Lani Nordlund, puh. 044 210 6872

Tarkemmat ohjelmatiedot http://www.korjaamo.fi/fi/event/kulttuuriratikka-info

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista.Yhteystietoja medialle http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.