Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Kuljetusliitot valmiita tukemaan PAUta

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU ry

Kuljetusliitot valmiita tukemaan PAUta

Julkaistu: 20.11.2015 klo 14:15
Julkaisija: Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU ry

Kuljetusliitot ovat saaneet Posti- ja logistiikka-alan unioni PAUlta tukipyynnön. Viestinvälitys- ja logistiikka-alan työehtosopimusneuvottelut ovat jumiutuneet työnantajan vaatiessa isoja heikennyksiä työehtoihin. PAU on ollut valmis tekemään sopimuksen laajasti työmarkkinoilla voimassaolevan työllisyys- ja kasvusopimuksen mukaisilla matalilla palkankorotuksilla ja entisillä sopimusteksteillä. PAUn omat lakot alkoivat eilen klo 16.

Kuljetusliitot tekevät yksityiskohtaiset päätökset tukitoimistaan ja niistä ilmoitetaan alkuviikon aikana neljän päivän ilmoitusaikaa noudattaen.

Kuljetusliitoilla on jo pitkään ollut voimassa keskinäinen yhteistyösopimus. Kaveria ei jätetä – sopimus uudistettiin viimeksi syksyllä 2013, jolloin liitot ilmoittivat toimivansa siten, että ne takaavat toisilleen aidon mahdollisuuden työehtosopimusten solmimiseen työllisyys- ja kasvusopimuksen pohjalta. Yhteistyösopimuksen mukaan liitot tukevat toisiaan tilanteissa, joissa nykyisiä työehtoja pyritään työantajan toimesta heikentämään.

Kuljetusliitot:

Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT ry
Marko Piirainen

Ilmailualan Unioni IAU ry
Juhani Haapasaari

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU ry
Heidi Nieminen

Raideammattilaisten yhteisjärjestö JHL ry
Vesa Mauriala

Rautatievirkamiesliitto RVL ry
Kari Vähäuski

Suomen Lennonjohtajien yhdistys SLJY ry
Roy Myrberg

Suomen Lentoemäntä- ja Stuerttiyhdistys SLSY ry
Juha Kuurne

Suomen Merimies-Unioni SMU ry
Simo Zitting

Veturimiesten liitto ry
Risto Elonen

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU ry on Postin henkilöstöä edustava työntekijä- ja toimihenkilöjärjestö. PAU:n jäseniä työskentelee myös muissa yrityksissä, OpusCapitassa, G4S Cash Solution Oy:ssä ja Ahvenanmaan postissa, Posten Ålandissa. PAU on noin 30 000 jäsenellään alansa vahva edunvalvoja, joka ajaa jäsentensä taloudellisia, ammatillisia ja yhteiskunnallisia etuja.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki