Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Kilpailu- ja kuluttajavirasto poisti käsittelystä VR Groupia koskeneen tutkinnan

VR Group

Julkaistu: 03.12.2015 klo 13:13
Julkaisija: VR Group

Kilpailu- ja kuluttajavirasto on poistanut käsittelystä tutkinnan, joka perustui Fenniarail Oy:n vuonna 2012 tekemään tutkintapyyntöön ja liittyi VR:n menettelyyn rautatiekuljetusmarkkinoilla. KKV:n 2.12.2015 päivätty päätös osoittaa, ettei VR Group ole toiminut asiassa kilpailulain vastaisella tavalla.

KKV toimitti kilpailulain mukaisen tarkastuksen VR Groupissa alkuvuonna 2013. Tarkastuksen kohteena oli mm. selvittää, onko VR Group velvollinen tarjoamaan vetopalvelua kilpailijoille. Tarkastuksen lisäksi virasto sai selvityksiä alan eri toimijoilta. Fenniarail peruutti toimenpidepyyntönsä tämän vuoden tammikuussa.

VR Groupin mediadesk palvelee numerossa 0307 0123. Numero on käytössä 24 tuntia vuorokaudessa.

VR Group on monipuolinen, ympäristöystävällinen ja vastuullisesti toimiva matkustuksen, logistiikan ja infran palveluyritys. Konsernissa työskentelee noin 9 000 ammattilaista. VR Group toimii pääasiassa Suomessa, mutta sillä on toimintaa myös ulkomailla, erityisesti Venäjällä ja Ruotsissa.