Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Keskustan metroliikenteessä on katkos heinäkuussa

HSL Helsingin seudun liikenne

Keskustan metroliikenteessä on katkos heinäkuussa

Julkaistu: 26.03.2012 klo 09:40
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

Metro ei liikennöi Kulosaaren ja Ruoholahden välillä 14. – 22.7. Itä-Helsingin ja keskustan välisiä yhteyksiä varten liikenteeseen tulee korvaavia busseja. Poikkeusjärjestely johtuu Kalasataman keskuksen rakennustöistä.

Metrojunat ajavat liikennekatkoksen ajan vain osuuksilla Mellunmäki – Kulosaari ja Vuosaari – Itäkeskus. Vuoroväli on kummallakin osuudella 8 minuuttia.

Korvaavat bussit 99 Itäkeskuksesta ja 99B Herttoniemestä liikennöivät keskustaan 8 minuutin vuoroväleillä. Lisäksi Herttoniemen suunnan liityntälinjat ajavat keskustaan asti tunnuksilla 80X, 81X, 82X, 85X, 86X ja 88X.

Uutta Helsinkiä

Kalasatamaan rakennetaan uutta asuinaluetta noin 20 000 helsinkiläiselle. Metroaseman ympäristöön nousee Kalasataman keskus, jonne tulee asuntoja sekä palvelu- ja liiketiloja tornitaloihin. Keskuksen kohdalla Itäväylä ja metrorata katetaan laajalla viherkannella, jolla sijaitsevat myös asuintalojen piha-alueet. Lisätietoa Uutta Helsinkiä -sivustolla (http://www.uuttahelsinkia.fi/kalasatama)

Heinäkuussa vanha metrorata puretaan Kalasataman kohdalla ja uusi ratasilta siirretään paikoilleen.  Siirtotyön ajaksi metroliikenne joudutaan katkaisemaan.

Lisätiedot liikennejärjestelyistä: joukkoliikennesuunnittelija Miska Peura, HSL, puh. 040 176 8660

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista.Yhteystietoja medialle http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.