Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Junia korvataan linja-autoilla Pieksämäen ja Kajaanin välillä

VR Group

Junia korvataan linja-autoilla Pieksämäen ja Kajaanin välillä

Julkaistu: 09.06.2014 klo 14:03
Julkaisija: VR Group

VR korvaa kaukoliikenteen junia linja-autoilla kahtena kesäkuun viikonloppuna Pieksämäen ja Kajaanin välisellä rataosuudella. Syynä ovat radan kunnostustyöt, joista vastaa Liikennevirasto.

Rataosuudella Pieksämäki–Kuopio–Iisalmi–Kajaani on liikennekatkoja kesäkuun kahtena viimeisenä viikonloppuna. InterCity- ja pikajunavuorot korvataan joko osittain tai kokonaan linja-autokuljetuksilla katkojen aikana.

• Kuopion ja Kajaanin välillä korvataan pääosa junavuoroista torstaista sunnuntaihin 19.–22. kesäkuuta.
  • Samana viikonloppuna, 20.–22. kesäkuuta, järjestetään korvaavia linja-autokuljetuksia myös Pieksämäen ja Kuopion välillä. Perjantaina ja sunnuntaina korvataan osa junavuoroista ja lauantaina kaikki vuorot.
  • Pieksämäen ja Kuopion välillä korvataan junavuoroja linja-autoilla myös lauantaista sunnuntaisin 28.–29. kesäkuuta.

Korvaavat linja-autot noudattavat juna-aikatauluista poikkeavia aikatauluja. Myös pysähdyspaikoissa on eroja. Muutoksia on tiedossa lisäksi jatkoyhteyksiin. Linja-autoissa myydään taajamajunalippuja, ja niissä kelpaavat kaikki VR:n voimassa olevat kaukoliikenteen matkaliput. Busseissa voi kuljettaa vain käsimatkatavaraa.

Tarkempaa tietoa korvatuista junavuoroista löytyy VR:n verkkosivuilta. Liikenteen poikkeusjärjestelyistä ja korvaavien kuljetusten aikatauluista voi kysyä lisäksi asemien lipunmyynneistä sekä VR Asiakaspalvelusta numerosta 0600 41 900 (1,99 e/puhelu + pvm). Tiedot päivittyvät myös vr.fi-sivujen matkahakuun.

VR Group on monipuolinen, ympäristöystävällinen ja vastuullisesti toimiva matkustuksen, logistiikan ja infrarakentamisen palveluyritys. Konsernissa työskentelee yli 10 000 ammattilaista. VR Group toimii pääasiassa Suomessa, mutta sillä on toimintaa myös ulkomailla, erityisesti Venäjällä ja Ruotsissa.

VR Groupin uutishuone

Yhteystiedot VR Groupin viestintään