Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Junia korvataan Joensuu–Nurmes-välillä

VR Group

Junia korvataan Joensuu–Nurmes-välillä

Julkaistu: 19.05.2015 klo 19:44
Julkaisija: VR Group

Louhiojan siltatyön ja Jakokosken routakorjausten vuoksi Joensuun ja Nurmeksen välillä junia korvataan linja-autoilla 23.-24.5. Junien kulussa on muutoksia myös kesä- ja elokuussa.

Kahden vuorokauden liikennekatkon 23.5.-24.5. ja vuorokauden liikennekatkon 1.8. aikana junat korvataan linja-autoilla välillä Joensuu-Eno-Joensuu.

Junat korvataan kokonaan Joensuu–Nurmes-välillä linja-autoilla 4.6. ja 10.6. Rataosa on varattu kyseisinä päivinä alueella järjestettävän sotaharjoituksen kaluston kuljetuksiin.

Yksittäisiä junia korvataan kesäkuussa linja-autoilla Viinijärven ja Joensuun välillä ja elokuussa Lieksan ja Nurmeksen välillä vaihdetöiden vuoksi.

Junia korvaavat linja-autot eivät noudata junaliikenteen aikatauluja ja myös matka-ajoissa on eroja. Bussit lähtevät rautatieasemien edustoilta. Linja-autoissa myydään taajamalippuja, ja niissä kelpaavat kaikki VR:n voimassa olevat kaukoliikenteen matkaliput. Busseissa voi kuljettaa vain käsimatkatavaraa.

Lisätietoja ratatöistä johtuvista poikkeusjärjestelyistä ja korvaavien kuljetusten aikatauluista löytyy VR:n verkkosivuilta. Järjestelyistä voi kysyä myös asemien lipunmyynneistä ja VR Asiakaspalvelusta. Lisäksi tiedot päivittyvät VR:n verkkosivujen matkahakuun. Ratatöistä vastaa Liikennevirasto.

VR Group on monipuolinen, ympäristöystävällinen ja vastuullisesti toimiva matkustuksen, logistiikan ja infran palveluyritys. Konsernissa työskentelee noin 9 000 ammattilaista. VR Group toimii pääasiassa Suomessa, mutta sillä on toimintaa myös ulkomailla, erityisesti Venäjällä ja Ruotsissa.