Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » HSL:n matkakortin voi ladata nyt myös marketissa

HSL Helsingin seudun liikenne

HSL:n matkakortin voi ladata nyt myös marketissa

Julkaistu: 24.05.2012 klo 08:54
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

HSL:n matkakortin lataaminen kuuluu yhä useamman Helsingin seudun päivittäistavarakaupan palveluvalikoimaan. Kauden tai arvon lataaminen onnistuu K-Citymarketeissa, Prismoissa sekä useissa pienemmissä Ruoka-Keskon, Varubodenin ja HOK-Elannon lähikaupoissa kuten K-marketeissa ja Alepoissa. Myös monissa Lähikaupan myymälöissä on mahdollisuus HSL-lipun hankkimiseen.

”HSL:n myyntiverkoston laajentuminen helpottaa entisestään joukkoliikenteen käyttämistä, kun matkustaja voi ladata matkakortin lähellä sijaitsevassa kaupassa tai kioskissa”, HSL:n Matkustapalvelut osaston johtaja Pirkko Lento sanoo.

Uudet myymälät täydentävät matkakortin perinteistä myyntipisteverkostoa, johon kuuluvat pääkaupunkiseudun R-kioskit, VR:n asemien lipunmyyntipisteet, Stockmannin tavaratalot sekä matkailijoille suunnatut pisteet Helsingissä ja lentoasemalla.

Työmatkaseteleillä voi maksaa myös kaupassa

Matkakortteja lataavat K-ryhmän myymälät ovat ryhtyneet ottamaan vastaan myös työmatkaseteleitä. K-Citymarkettien lisäksi setelit käyvät myös joissakin lähikaupoissa. Lisäksi työmatkaseteleitä voi käyttää maksuna matkakortin lataamiseen R-kioskeilla, Stockmannilla ja VR:n myyntipisteissä Helsingin seudulla.

Matkakortteja lataavat myyntipisteet voi tunnistaa HSL:n tunnuksista. Itselleen sopivimman myyntipisteen voi tarkistaa myös HSL:n nettisivuilla olevasta Myyntipistehaku-toiminnolla (hsl.fi – Liput ja hinnat).

Lisätietoja: suunnittelija Satu Rönnqvist, puh. 09 47664218

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää, ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.