Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » HSL:n joukkoliikennesuunnitteluosaston johtajaksi Tero Anttila

HSL Helsingin seudun liikenne

HSL:n joukkoliikennesuunnitteluosaston johtajaksi Tero Anttila

Julkaistu: 17.04.2012 klo 11:11
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

HSL:n joukkoliikennesuunnitteluosaston osastonjohtajaksi on valittu tekniikan lisensiaatti Tero Anttila, 52. Tehtävään haki 16 henkilöä, joista Anttila osoittautui parhaaksi osaamisen ja kokemuksen perusteella. Joukkoliikennesuunnitteluosasto vastaa Helsingin seudun joukkoliikenteen suunnittelusta seitsemän HSL:n jäsenkunnan alueella.

Tero Anttilalla on laaja kokemus joukkoliikenteen parista. Parhaillaan hän työskentelee johtavana konsulttina WSP Finland Oy:ssä. Hän on toiminut aiemmin mm. WSP Finlandin varatoimitusjohtajana, Helsingin Bussiliikenteen toimitusjohtajana, Suomen Paikallisliikenneliiton toiminnanjohtajana, liikenneinsinöörinä YTV:llä ja joukkoliikennesuunnittelijana Vantaan kaupungilla.

Lisätiedot:       Tero Anttila, tero.anttila@wspgroup.fi, p. 050 555 2932
                      toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi, HSL, suvi.rihtniemi@hsl.fi p. 050 565 8884

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista.Yhteystietoja medialle http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.