Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » HSL:n hallituksen päätökset 14.2.2012

HSL Helsingin seudun liikenne

HSL:n hallituksen päätökset 14.2.2012

Julkaistu: 14.02.2012 klo 11:26
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

Esityslistatekstit ovat luettavissa täältä.

Kysyntäohjautuvan joukkoliikennepalvelun liikennöinti kilpailutukseen
Hallitus päätti järjestää tarjouskilpailun uuden kysyntäohjautuvan joukkoliikennepalvelun pilotista. Pilotti käynnistyy vuoden 2012 lopulla, ja sen kestoksi on suunniteltu kolme vuotta. Palvelussa käytettävässä kalustossa on vähintään 8 istumapaikkaa. Hallitus ratkaisee tarjouskilpailun viimeistään toukokuussa 2012. Linkki esitykseen

LIJ 2014-hankkeen puitesopimus J&M Laine Oy:n kanssa
HSL on neuvotellut lippu- ja informaatiojärjestelmä 2014 -hankkeen konsulttipalveluiden puitesopimuksesta J&M Laine Oy:n kanssa. Sopimus sisältää hankkeeseen liittyviä vaativia asiantuntija- ja projektitehtäviä. Sopimuksen kesto on neljä vuotta. Hallitus päätti oikeuttaa toimitusjohtajan tekemään puitesopimuksen J&M Laine Oy:n kanssa. Linkki esitykseen.

Joukkoliikennesuunnitteluosaston johtajan virka hakuun
Hallitus päätti julistaa joukkoliikenneosaston johtajan viran haettavaksi. Linjasto- ja aikataulusuunnitteluryhmän ryhmäpäällikkö Arttu Kuukankorpi nimitettiin hoitamaan virkaa siihen asti, kunnes virka saadaan täytetyksi. Linkki esitykseen.

HSL:n tilinpäätösennuste 2011
HSL esitteli hallitukselle ennakkotiedot vuoden 2011 tilinpäätösennusteesta. Hallituksen on tarkoitus käsitellä tilinpäätös kokouksessaan 27.3.2012.

HSL:n arvot
HSL:n arvot määriteltiin syksyllä 2011 viestintästrategian laatimisen yhteydessä. HSL:n arvoiksi vahvistettiin helmikuussa asiakaslähtöisyys, yhteistyö, jatkuva kehittyminen ja ympäristövastuu. Hallitus merkitsi arvot tiedoksi. Linkki esitykseen.

Toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi, p. 0505658884, suvi.rihtniemi@hsl.fi
Viestintäjohtaja Mari Flink, p.0407150440, mari.flink@hsl.fi

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista.Yhteystietoja medialle http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.