Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Helsingin seudun joukkoliikenne kesäaikaan siirryttäessä

HSL Helsingin seudun liikenne

Helsingin seudun joukkoliikenne kesäaikaan siirryttäessä

Julkaistu: 21.03.2012 klo 13:56
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

Kesäaikaan siirrytään ensi lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Kelloja siirretään tunti eteenpäin 25. maaliskuuta klo 03.00.

Bussilinjat liikennöivät kesäaikaan siirryttäessä talviajan mukaan lauantailiikenteen loppuun. Lähijunat ajavat talviajan mukaisesti.  Myös yötaksan voimassaolo noudattaa talviaikaa.

Helsingin aamuyölinjoilla 02N, 04N, 05N, 06N, 08N, 09N, 90N, 94N, 96N ja 97N sekä seudullisilla aamuyölinjoilla 130N, 140N, 210N ja 700N on lisäkalustoa.

Läpi yön liikennöivillä Vantaan sisäisillä linjoilla 61 ja 62 ajetaan talviajan mukaiset lauantain lähdöt klo 03.00 asti, jonka jälkeen siirrytään kesäajan mukaiseen liikennöintiin sunnuntain aikataululla.

U-linjan bussi 840, Helsinki - Porvoo, joka lähtee Helsingistä talviajan mukaan klo 4.00 (kesäaikaa klo 5.00) lähtee jo klo 3.55 (kesäaikaa klo 4.55.)

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista.Yhteystietoja medialle http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.