Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Feldt-Ranta: "Ministeri Berner petti uusimaalaiset" - Kriisikokous junaliikenteestä

SDP Tiedotus

Julkaistu: 01.02.2016 klo 12:04
Julkaisija: SDP Tiedotus

SDP:n kansanedustaja Maarit Feldt-Ranta vaatii hallitusta ja liikenneministeri Anne Berneriä selittämään, miksi Y-junan liikennettä ei jatketa, vaikka VR:n velvoiteliikennettä lisätään junaliikenteen kilpailun avaamiseen saakka.

"Ministeri Bernerin toiminta on käsittämätöntä. Ei ole mitään perusteita, miksi juuri satojen ihmisten käyttämän Y-junan liikennettä ei jatkettaisi. Y-juna on alueen työssäkäyville ihmisille, opiskelijoille ja oppilaille elintärkeä. Tällä päätöksellä Berner ja hallitus eivät helpota ihmisten arkea millään tavalla, vaan siirtävät vain epävarmuutta eteenpäin."

Ministeri Bernerin toiminnan vuoksi Feldt-Ranta kutsuu Länsi-Uudenmaan päättäjät ja elinkeinoelämän edustajat junaliikennettä koskevaan kriisikokoukseen Karjaalle 8. helmikuuta.

"Junaliikenne on niin tärkeä asia alueen ihmisille ja elinkeinoelämälle, että asiaan on puututtava. Emme hyväksy sitä, että matka-ajat pitenevät ja palvelutaso laskee merkittävästi. Hallituksen ja uusimaalaisen ministeri Bernerin on selitettävä alueen ihmisille, miksi he ovat pettäneet uusimaalaiset tällä tavalla."

Lisätiedot:

Maarit Feldt-Ranta, 050 5122544