Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Entistä nopeammin Turusta Helsinkiin: tule mukaan neitsytmatkalle

VR Group

Entistä nopeammin Turusta Helsinkiin: tule mukaan neitsytmatkalle

Julkaistu: 22.03.2016 klo 15:38
Julkaisija: VR Group

Turku Express-vuoro aloittaa liikennöinnin tiistaina 29.3. kello 7:08 Suomen Turusta. Haluamme kutsua toimittajia ja päättäjiä mukaan entistä nopeamman junayhteyden neitsytmatkalle. Matkalla voit haastatella asiantuntijoitamme ja kokea, miltä rantarata näyttää ohjaamosta käsin 200 kilometrin tuntivauhdissa.

Noin 20 vuotta sitten junamatka Turusta Helsinkiin oli 2 tuntia 15 minuuttia. Nyt aloittava uusi express-yhteys kestää tunnin ja 38 minuuttia. Erittäin kilpaillun Helsinki-Turku-välin liikenteen kehittämisestä kertoo junassa matkustajaliikenteen suunnittelujohtaja Antti Tuominen.

Matka-ajan nopeutuminen on mahdollista muun muassa Pendolinon uusitun kallistusjärjestelmän ansiosta. Kaukoliikenteen kunnossapitopäällikkö Toni Harju ja kalustomanageri Pasi Viikkilä kertovat matkan aikana mistä on kyse.

Katso tarkempia tietoja uudesta Express-yhteydestä ja muiden Turun vuorojen nopeutuksista. #niimpalhiano!

Ilmoittautumiset osoitteeseen viestinta@vr.fi tai puhelimella 0307 0123. Lämpimästi tervetuloa!

VR Groupin mediadesk palvelee numerossa 0307 0123. Numero on käytössä 24 tuntia vuorokaudessa.

VR Group on monipuolinen, ympäristöystävällinen ja vastuullisesti toimiva matkustuksen, logistiikan ja infran palveluyritys. Konsernissa työskentelee noin 9 000 ammattilaista. VR Group toimii pääasiassa Suomessa, mutta sillä on toimintaa myös ulkomailla, erityisesti Venäjällä ja Ruotsissa.