Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Bussi korvaa raitiovaunun Katajanokalla 28.5. - 3.6.

HSL Helsingin seudun liikenne

Bussi korvaa raitiovaunun Katajanokalla 28.5. - 3.6.

Julkaistu: 24.05.2012 klo 11:46
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

Raitiolinjat 4 ja 4T eivät pääse ajamaan Katajanokalle Kruunuvuorenkadun kiskotöiden aikana 28.5. – 3.6. Raitiovaunut kääntyvät Kauppatorilla takaisin kohti Munkkiniemeä. Ne käyttävät Kauppatorilla raitiolinjan 1 pysäkkiä 0429.

Kauppatorin ja Katajanokan välillä raitiovaunuja korvaavat bussit 4X Merisotilaantorille ja 4TX Katajanokan terminaalille. Bussit lähtevät Kauppatorilta linjan 16 pysäkiltä (2004) Eteläesplanadilla.

Busseille on reitin varrella tilapäiset pysäkit, joiden lisäksi ne pysähtyvät keskustan suuntaan ajaessaan Merikasarminkadun raitiovaunupysäkeillä 0421 ja 0416 sekä Ritarihuone-pysäkillä 0408. Linjan 4 päätepysäkki 0417 ei ole käytössä.

Korvaavat bussit noudattavat pääosin raitiovaunujen aikataulua.

Bussien 4X ja 4TX reittikartta

Lisätiedot: suunnitteluavustaja Janne Peltola, puh. 040 161 2149

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää, ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.