Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Bussi 4X korvaa raitiolinjan 4 Munkkiniemessä 30.11. – 1.12.

HSL Helsingin seudun liikenne

Bussi 4X korvaa raitiolinjan 4 Munkkiniemessä 30.11. – 1.12.

Julkaistu: 29.11.2011 klo 13:08
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

Raitiolinja 4 ei aja Töölön tullin ja Munkkiniemen väliä keskiviikkoaamusta 30.11. torstai-iltaan 1.12. noin  klo 18.20 asti. Ajamatta jäävän reittiosuuden korvaa bussi 4X. Poikkeusliikenteen syynä on vesijohdon korjaustyö Paciuksenkadulla. Jos työt valmistuvat suunniteltua aikaisemmin, ratikat palaavat normaalireitille jo ennen klo 18.20.

Raitiovaunua korvaava bussi 4X liikennöi reitillä Töölön tulli – Tukholmankatu – Paciuksenkatu – Munkkiniemen puistotie – Laajalahdentie – Saunalahdentie – Hollantilaisentie – Laajalahdentie – Munkkiniemen puistotie – Paciuksenkatu – Tukholmankatu – Töölön tulli. Bussi ajaa noin 10 minuutin välein.

Bussi 4X käyttää reitin varren bussipysäkkejä, sen sijaan raitiovaunupysäkit nimeltään ”Töölön tulli” Munkkiniemen suunnasta tullessa, ”Meilahden sairaala”, ”Meilahdentie”, ”Paciuksenkaari”, ”Munkkiniemen puistotie” ja ”Laajalahden aukio” ovat pois käytöstä. Kun bussi käy kääntymässä Töölön tullin päässä Urheilukadulla, matkustajat voivat nousta kyytiin myös Mannerheimintiellä sijaitsevalta Kansaneläkelaitoksen pysäkiltä (1917).

Vaihto raitiovaunusta bussiin tapahtuu Tukholmankadun raitiovaunupysäkillä ”Töölön tulli” (0113). Munkkiniemen suunnasta tullessaan bussi 4X jättää matkustajat Tukholmankadulle ”Töölön tulli”-nimiselle bussipysäkille (1378), josta matkustajien on keskustaan päästäkseen käveltävä Mannerheimintielle linjan 10 pysäkille ”Töölön tulli” (0134).

Raitiolinjan 4 vaunut ajavat keskustasta tullessaan Töölön tullilta Kuusitielle tai Pikku Huopalahteen. Vaunut käyttävät poikkeusreitillä kaikkia reitin varren raitiovaunupysäkkejä.

Kartta poikkeusjärjestelystä HSL:n verkkosivuilla www.hsl.fi.

Lisätietoja antavat HSL:n liikennesuunnittelijat Janne Peltola, puh. 040 161 2149 ja Lauri Räty, puh. 040 336 2080

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista.Yhteystietoja medialle http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.