Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Busseille reittimuutos Lauttasaaressa 11.1.

HSL Helsingin seudun liikenne

Busseille reittimuutos Lauttasaaressa 11.1.

Julkaistu: 05.01.2012 klo 15:31
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

Bussit 20 ja 501 sekä Jouko-linjat J20 ja J21 siirtyvät Lauttasaaressa ajamaan Särkiniementien kautta keskiviikosta 11. tammikuuta alkaen. Gyldenintien pysäkit jäävät pois käytöstä, kun Länsimetron rakennustyöt sulkevat Gyldenintien läpikulkuliikenteeltä. Bussireittien poikkeusjärjestely jatkuu vuoden 2013 loppupuolelle saakka.

Linjat 20, J20 ja J21 pysähtyvät Lauttasaareen ajaessaan Särkiniementiellä olevalla Lahnalahdenpuisto-pysäkillä. Keskustan suuntaan ajaessaan bussit käyttävät samannimistä pysäkkiä Lauttasaarentiellä.

Linjalle 501 tulee Tapiolan suuntaan ajettaessa uusi pysäkki Särkiniementielle Lahnalahdenpuiston kohdalle.

Kartta reittimuutoksista

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista.Yhteystietoja medialle http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.