Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Area osti Ticket Bizin Suomen liiketoiminnan

SMT

Area osti Ticket Bizin Suomen liiketoiminnan

Julkaistu: 06.06.2012 klo 12:53
Julkaisija: SMT

Area on ostanut ruotsalaisen Ticket Biz -liikematkatoimiston Suomen liiketoiminnan. Samalla Ticket Bizin Suomen operatiivinen henkilöstö ja noin 60 yrityssopimusasiakasta siirtyvät Arealle.

Strategisen yhteistyösopimuksen myötä Area toimii jatkossa sen edustajana Suomessa. Yhteistyö vahvistaa pohjoismaisia matkahallintopalveluita sekä täydentää Arean kansainvälistä palveluverkostoa.

– Ticket Bizin kanssa tarjoamme kattavan yrityskohtaisen liikematkojen varauspalvelun Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Tämä tuo merkittäviä palveluhyötyjä uusille ja olemassa oleville asiakkaillemme. Yhteistyömme takaa paitsi toimivan palveluverkoston ympäri Skandinaviaa, myös yhdenmukaisen palvelumallin, matkustussäännön noudattamisen sekä raportoinnin, kuvailee Arean toimitusjohtaja Taru Keronen.

– Ticket Biz on kaikissa Pohjoismaissa toimiva liikematkatoimisto. Arean tavoin meillä on vahva online-palveluvalikoima ja pitkäaikainen kokemus henkilökohtaisesta matkapalvelusta, sanoo Ticket Bizin toimitusjohtaja Thomas Ådén. – Yhdessä Arean kanssa muodostamme merkittävän toimijan pohjoismaisella liikematkustuskentällä ja voimme vahvistaa nykyisiä asiakkuuksia sekä houkutella uusia.

Pohjoismaat ja muut lähialueet ovat tärkeitä liiketoiminta-alueita suomalaisille yrityksille. Jopa neljännes kaikista ulkomaan työmatkoista tehdään Ruotsiin, ja vientimaana se on Suomen tärkein kumppani. Lähimaihin suuntautuu kaikkiaan yli puolet suomalaisten työmatkoista.

– Aktiivinen yhteistyö lähialueverkoston kanssa on nyt liikematkatoimistolle tärkeämpi kuin koskaan, tiivistää Keronen.

Lisätietoja medialle:
toimitusjohtaja Taru Keronen, Area, p. +358 50 66 209
toimitusjohtaja Thomas Ådén, Ticket Biz, p. +46 8 585 747 04

Matkatoimisto Oy Area on sähköisten matkapalveluiden edelläkävijä ja yksi Suomen johtavista liikematkatoimistoista, jolla on toimistot Helsingissä, Turussa, Tampereella, Hämeenlinnassa ja Oulussa. Sähköisten ratkaisujen kehittäminen on tärkeä osa strategiaamme. Arealla on 130 työntekijää ja sen myynti vuonna 2011 oli 126 miljoonaa euroa. Area on osa Finnair-konsernia. www.area.fi

Ticket Biz tuottaa liikematkustus- ja matkahallinnon palveluita pohjoismaisille yrityksille ja järjestöille. Se auttaa yrityksiä löytämään yksinkertaisia, kustannustehokkaita ratkaisuja matkustus- ja kokouspalveluihin. Ticket Bizilla on yhdeksän toimistoa eri puolilla Ruotsia sekä myyntitoimistot Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Sen omistaa Braganza AS. Ticket Bizilla on 133 työntekijää, ja sen myynti on n. 1,5 miljardia Ruotsin kruunua. http://www.ticketbiz.eu/