Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Älä unohda esimerkin voimaa – myöskään liikenteessä

Eläköön

Älä unohda esimerkin voimaa – myöskään liikenteessä

Julkaistu: 22.04.2013 klo 14:32
Julkaisija: Eläköön

Tuliko ärhenneltyä edellä ajavalle? Ja olikos pyöräillessä kypärä päässä ja veneillessä pelastusliivi yllä? Jaksoitko odottaa tietä ylittäessäsi vihreää valoa jalankulkijoille?

Sinua seurataan tarkasti niin auton takapenkiltä, veneen tuhdolta, pyörämatkalla kuin kävelylenkilläkin. Lapsi oppii vanhempien esimerkin mukaan muun muassa tavan toimia liikenteessä. Myöhemmin on vaikea muuttaa jo varhain opittuja toimintamalleja. Toimi siis vastuullisesti, äläkä unohda esimerkin voimaa – myöskään liikenteessä.

Eläköön esimerkki -kampanja pyörii kesän yli

Erityisesti vanhemmille ja aikuisille suunnattu Eläköön esimerkki –kampanja on pyörähtänyt liikkeelle. Kampanja jatkuu eri tavoin syksyyn saakka.

Kampanjan tavoitteena on havahduttaa ihmiset huomaamaan, että he ovat aina esimerkkejä jolle kulle – myös liikenteessä.

Kampanjassa ovat mukana Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi, liikenne- ja viestintäministeriö, poliisi, Liikennevirasto, Liikenneturva, Liikennevakuutuskeskus, Opetushallitus ja Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliitto.

Eläköön-liikenneturvallisuuskampanja kokoaa liikenteen toimijat

Eläköön esimerkki -kampanja on osa laajempaa Eläköön-liikenneturvallisuuskampanjaa. Laajasti viranomais- ja järjestötahot yhdistävä Eläköön-kampanja sisältää kaikki liikenne- ja liikkumismuodot, tie- ja vesiliikenteen lisäksi siis myös raideliikenteen, ilmailun ja ylipäätään ihmisen liikkumisen kokonaisuudessaan.

viestintäpäällikkö Elina Uotila, puh. 029 534 5206, Elina.uotila(at)trafi.fi
www.eläköön.fi
www.facebook.com/elakoon

Eläköön-liikenneturvallisuuskampanjan tarkoituksena on kannustaa ihmisiä toimimaan liikenneturvallisuuden puolesta ja tehdä liikennekulttuuristamme vastuullisempaa. Laajasti viranomais- ja järjestötahot yhdistävä Eläköön-kampanja sisältää kaikki liikenne- ja liikkumismuodot, tie- ja vesiliikenteen lisäksi siis myös raideliikenteen, ilmailun ja ylipäätään ihmisen liikkumisen kokonaisuudessaan.