Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Ajokorttia ja muita tieliikenteen henkilölupia haetaan Ajovarmalta 1.1.2016 alkaen

Trafi

Julkaistu: 29.12.2015 klo 12:45
Julkaisija: Trafi

Ajokorttia ja muita tieliikenteen henkilölupia haetaan Ajovarma Oy:n palvelupisteistä 1.1.2016 alkaen.

Ajovarmalta haettavia lupia ovat ajokortti, ajokorttilupa, harjoituslupa, opetuslupa, liikenneopettajalupa, taksinkuljettajan ajolupa ja ajoluvan kaksoiskappale, vammaisen pysäköintilupa ja pysäköintiluvan kaksoiskappale sekä piirturi- tai ammattipätevyyskortti sekä ADR-ajolupa. ”Esimerkiksi jos ajokortti katoaa, haetaan uutta ajokorttia vuoden vaihteen jälkeen Ajovarman palvelupisteestä eikä poliisilta. Lisäksi otamme pian vuoden vaihteen jälkeen käyttöön sähköisen palvelun, joten sen jälkeen ajokortin kaksoiskappaleen tilaaminen onnistuu ihan kotisohvalta” kertoo osastopäällikkö Kimmo Pylväs Trafista.

Varaa aika Ajovarman nettipalvelusta

Ajovarma ottaa vastaan ajokortti- ja muut hakemukset. Ajan voi varata jo nyt etukäteen Ajovarman nettisivujen kautta osoitteessa www.ajovarma.fi. ”Suosittelemme käyttämään sähköistä ajanvaraustamme. Silloin pääsee asioimaan itselle parhaiten sopivana ajankohtana ja välttyy turhalta jonottamiselta. Aikoja on vielä runsaasti vapaana ihan vuoden ensimmäisillekin päiville” muistuttaa Ajovarman toimitusjohtaja Hannu Pellikka.

Ajokortti, opetuslupa, piirturikortti, ammattipätevyyskortti, ADR-ajolupa, taksinkuljettajan ajolupa, liikenneopettajalupa ja vammaisen pysäköintilupa postitetaan asiakkaalle kotiin.  Moottoripyörän harjoitusluvan saa heti mukaansa Ajovarman palvelupisteestä.

Ajovarma myös neuvoo tieliikenteen henkilölupiin liittyvissä kysymyksissä. Ajovarman puhelinneuvonta aukeaa 4.1.2016 klo 8. Neuvonnan puhelinnumero on 075 323 9999 ja palveluaika on arkipäivisin klo 8 - 16. Neuvoa voi kysyä ensi vuoden alusta alkaen myös sähköpostitse osoitteesta tiedustelut@ajovarma.fi.

Tietoa kaikista siirtyvistä henkilöluvista www.trafi.fi/poliisiltameille

Ajovarman palvelupisteet http://www.ajovarma.fi/lupapalvelut

Trafi
Osastopäällikkö Kimmo Pylväs, kimmo.pylvas (at) trafi.fi, p. 029 5345 798