Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Viisas elämä -sarjassa syksyn käännöskirjoja Daniel J. Siegelin Brainstorm ja Eugene T. Gendlinin klassikko Fokusointi

Viisas Elämä

Julkaistu: 13.10.2014 klo 09:39
Julkaisija: Viisas Elämä

Bestseller-kirjailija ja neuropsykiatri Daniel J. Siegelin uusin suomennnettu teos Brainstorm – nuoruuden aivomyrskyn voima ja merkitys kertoo nuoren aivotoiminnan muutoksista.

Siegel kokoaa yhteen neurobiologian uusinta tutkimusta ja valaisee, miten aivojen kehitys vaikuttaa nuoren käyttäytymiseen ja ihmissuhteisiin. Siegel antaa vinkkejä myös siihen, miten tästä hankalanakin ilmenevästä elämänvaiheesta voi tehdä vähemmän ahdistavan – nuoruus on kuitenkin tulvillaan myös elämänjanoa, positiivista kehitystä ja uusia kokemuksia.

Basam Books on julkaissut aiemmin myös Siegelin teoksen Mielitaju (2012).

Eugene T. Gendlin on amerikkalainen filosofi ja psykologi, joka kehitti fokusointitekniikan 1970-luvulla. 35-vuotias klassikkokirja Fokusointi – kuuntele mitä kehosi kertoo sinulle näyttää kuuden askeleen tien fokusointiin. Kirja neuvoo, kuinka omaa kehoaan ja tuntemuksiaan voi oppia ymmärtämään.

Fokusointi on psykoterapian tapa tutustua itseensä. Se on voimakas tekniikka, jolla pystytään selvittämään ongelmien sijainti kehossa. Ongelmiin fokusoimalla ongelmat selvitetään askel kerrallaan. Tavoitteena on stressin vähentäminen.

Alkuteokset:

Brainstorm. The Power and Purpose of the Teenage Brain. Suomentanut Teija Hartikainen.

Focusing - How to Gain Direct Access to Your Body’s Knowledge: How to Open Up Your Deeper Feelings and Intuition. Suomentanut Erkka Laitinen.

Arvostelukappaleet:

anna.ulvinen@basambooks.fi

www.basambooks.fi

Basam Booksin Viisas elämä -sarja ohjaa lukijat lähemmäksi elämäniloa, sopusointua ja henkistä hyvinvointia. Viisas elämä sisältää laadukkaita ja inspiroivia teoksia länsimaisen psykologian uusimmista virtauksista elämäntaidon klassikkoteoksiin.