Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Uuden urheilukisan Euroopan ensi-ilta Lahdessa takana

Suomen Triathlonliitto ry

Uuden urheilukisan Euroopan ensi-ilta Lahdessa takana

Julkaistu: 14.02.2015 klo 16:36
Julkaisija: Suomen Triathlonliitto ry

Lahdessa 14.2.2015 järjestetty Talvitriathlon oli voittajan ja hopeamitalistin osalta toisinto Kanadan Quebecissä vajaa viikko sitten järjestetystä kilpailusta. Vanhan talvitriathlonin nelinkertainen maailmanmestari Pavel Andreev hallitsee myös uuden lajin. Andreev voitti ajalla 01:01:14. Kanadan Marc-André Bédard oli toinen 01:02:22 ja kolmanneksi tuli Suomen Ole Halonen ajalla 01:05:53. Halonen edustaa Triathlon Team Kotkaa.

Naisten eliittisarjan voittajaksi selviytyi Kanadan Claude Goudbout ajalla 01:12:26 ja Suomen Jenni Mattila oli toinen jääden 00:05:07 voittajalle. Kilpailussa jaettiin myös yleisen- sekä ikäsarjojen SM-mitalit.

Kilpailun kehitystä

Kilpailun jälkeen kansainväliset osallistujat ja kilpailun kehittäjät kokoontuivat uuden lajin kehitystapaamiseen. Tavoitteena oli sopia talvitriathlonin tulevaisuudesta ja ennakoida 2016 kansainvälistä kisakalenteria. Tapahtumalle toivotaan jatkoa myös Lahdessa.

Toni Niiranen
toni@triathlonevents.fi

Tulokset online-palvelusta: http://2015wintertri.mod.bz

LISÄTIEDOT

Lajin virallinen nimi on S3-talvitriathlon (Snowshoe-Skate-Ski).

Palkintorahat: Eliitti, M/N: 1: 1.500 €, 2: 1.000 €, 3: 500 €

REITIT JA MATKAT:

• Lumikenkäily 4×1,25km = 5 km Kisapuisto
  • Luistelu 30x300m = 9 km Kisapuisto
  • Hiihto 8 km; 1 kierros: 400m siirtymä hiihtäen Pikkuvesijärven puistossa. Villa Rauhalalta juosten Suurhallin taakse, josta hiihtäen puomilta Urheilu- ja messukeskuksen takaa Tapanilan hiihtomajalla kääntyen; Meno kuntolatu-uraa ja paluu Finlandian paluu-uraa. Maali Hiihtostadionilla.

VIRALLISET KILPAILUSARJAT:

MYL (miehet yleinen), NYL (naiset yleinen), M/N 19-18, M/N 17-16, M/N 15-14, M/N 13-12, M/N20-24, M/N 25-29, M/N30-34, M/N35-39, M/N40-44, M/N45-49, M/N50-54, M/N55-59, M/N60-64, M/N65-69, M/N70-74 ja M/N75->

VÄLINEISTÄ:

• Lumikenkäily: tehdään tampatulla uralla, joten kevyet kengät / lenkkarit ovat valttia; hyväksytyn kengän on oltava VÄHINTÄÄN 7 tuumaa leveä ja 20 tuumaa pitkä. Esimerkiksi 22-tuuman kengät erinomaiset
  • Luistelu: kaikki luistimet sallittuja; hiihtomonoihin kiinnitettävät retkiluistinten terät tai pikaluistimet ovat nopeimpia. Kypärä pakollinen.
  • Hiihto: ei erillistä sarjaa vapaalle ja perinteiselle hiihtotyylille, mutta ladut molemmille.