Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Tuudittava vauvanpatja ehdolla innovaatiokisan voittajaksi – Suomessa patjat viedään käsistä

Familings

Julkaistu: 14.09.2016 klo 13:07
Julkaisija: Familings

Suomalaisäidin keksimä tuudittava vauvanpatja on valittu Euroopan suurimpien lastentarvikemessujen  innovaatiokilpailun finaaliin. Yli sata nimiehdotusta ja patjan suuri kysyntä yllättivät pienen yrityksen.

Helsinkiläisäiti Hanna Sissalan kehittämä vauvanpatja, joka tuudittaa itkuiset vauvat uneen minuuteissa nousi uutisaiheeksi Habitare-messujen yhteydessä. Yritys kertoi joutuvansa muuttamaan patjan Familings-nimeä tavaramerkkikiistan vuoksi ja kysyi yleisöltä nimiehdotuksia.

”Olemme todella otettuja ja kiitollisia saamastamme tuesta. Saimme yli sata nimiehdotusta, tsemppausviestejä ja kyselyjä patjasta. Ihanaa, kun ihmiset välittävät.”, kertoo Hanna.

Kysyntä yllätti pienen yrityksen.

”Saimme tilauksia moninkertaisesti enemmän kuin mihin olimme varautuneet. Teemme nyt kaikkemme, että voisimme valmistaa enemmän patjoja. Kaikille halukkaille niitä ei valitettavasti heti riitä, mutta otamme kaikkiin tilaajiin yhteyttä ja pidämme kiinnostuneet ajan tasalla milloin voimme toimittaa lisää.”

Seuraavaksi tuudittava patja osallistuu Euroopan suurimmille lastentarvikemessuille. Kind + Jugend –messut pidetään Saksan Kölnissä ensi viikonloppuna. Tuudittava patja on valittu messujen innovaatiokilpailun finaaliin. Voittaja ratkeaa torstaina 15.9.2016.

”Saksan messut ovat alan suurimmat. Messujen innovaatiopalkinto on todella arvostettu ja mukana on monia suomalaistenkin tuntemia isoja nimiä. Tietääksemme olemme ensimmäinen ehdolla ollut suomalainen lastentarvikeyritys. Tuntuu mahtavalta, että pieni suomalainen yritys pääsee tähän joukkoon mukaan. Jännittää tietysti, että mitä jos voitammekin!” Hanna nauraa.

Hanna uskoo, että tavallista elämää parantavilla keksinnöillä voi menestyä maailmalla.

”Suomalaiset startupit ovat jo menestyneet erilaisilla sovelluksilla ja peleillä. Moneen arkiseen ongelmaan sopiva ratkaisu on kuitenkin käsin kosketeltava tuote. Kaikkia ihmisten tarpeita ei voi ratkaista kännykällä. Suomalaiset voivat ihan hyvin tehdä maailman parhaita tuotteita tavallisille ihmisille.”

LIITTEET

Patjan kansainvälinen markkinointivideo: https://youtu.be/X9La5i_kc3w

Kuvapankki: http://goo.gl/tfF3yV

Yrityksen verkkosivut ja käyttäjien tarinoita: http://familings.fi

Lisätietoa palkinnosta: http://www.kindundjugend.com/kindundjugend/Trade-Fair/Events/Innovation-Award/index.php

Toimitusjohtaja Hanna Sissala: 040 830 1939, hanna.sissala@familings.fi

***

Familings haluaa auttaa vauvoja ja vanhempia nukkumaan paremmin. Familings on kehittänyt ensimmäisenä maailmassa patjan, joka nukuttaa vauvan uneen keinumalla pehmeästi tavallisessa pinnasängyssä.