Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » TIEDOTE: Joulunaika vaikuttaa miesten parranajoon

Braun

TIEDOTE: Joulunaika vaikuttaa miesten parranajoon

Julkaistu: 11.12.2015 klo 13:28
Julkaisija: Braun

Yli puolet (55 %) miehistä muotoilee partansa eri tilaisuuksia varten1. Joulunaika on taas täällä ja myös maailman tunnetuin partakasvo muotoilee partansa sitä varten.

Braunin teettämän kyselytutkimuksen2 mukaan juhlasesongin alkaessa tutkimukseen vastanneet kokivat lahjanhankintapaineiden lisäksi paineita myös siitä, että heidän pitäisi näyttää juhlasesongin aikaan paremmalta kuin koskaan.  Kyselytutkimukseen osallistui 4 473 yli 16-vuotiasta.

Syntyivät paineet sitten vanhempien, sukulaisten tai ystävien takia, tutkimus toi esille, että 70 % tutkimukseen vastanneista miehistä oli taipuvaisia muotoilemaan partansa juhlaa varten ja lähes puolet vastanneista miehistä (49 %) kertoivat, että he muuttavat partatyyliään joulun ja uuden vuoden juhlia varten.2

Joululoma ei tarkoita sitä, että miehet luopuisivat parranajosta, vaan itse asiassa neljäsosa miehistä kertoi, että lomalla on hyvä mahdollisuus kokeilla jotain uutta partatyyliä. Vain 12 % vastanneista kertoi luopuvansa parranajosta kokonaan loman ajaksi.2

Parrasta luopuminen saattaa hyvinkin tuoda onnea mistelinoksan alle, sillä 37 % kyselyyn vastanneista naisista kertoi, että he toivovat puolisonsa näyttävän jouluna siistiltä. Huolimatta siitä, että hipsteriparta on nyt trendikäs, 43 % naisista kertoi, että he antaisivat tänä vuonna suukon mieluummin hyvin muotoillulle sängelle tai pukinparralle.2

Kyselyyn vastanneista naisista 35 % kokivat antavansa itselleen lahjan, kun he ostavat puolisolleen partakoneen joululahjaksi. Näin he välttävät karhean sängen kosketuksen. Naiset eivät olleet ainoita, jotka arvostavat Braunin cruZer6 tuoteperhettä: 85 % miehistä pitäisi itsellään joululahjaksi saamansa partakoneen, mieluummin kuin palauttaisi sen2. Tämän vuoksi partakone on oiva lahja miehelle.

Innostus partakonelahjoihin selittyy muutamilla syillä, joita miehet kohtaavat joulunaikaan:

• 36 % miehistä kertoi, kuinka partaan jäävät ruoan murut ovat epämukavia2 – ja muruja riittää varsinkin loma-ajan herkuttelussa
  • 20 % koki, että heidän partansa huurtuu pakkasella2– vaikkakin 44 % miehistä kertoi partansa pitävän heidät lämpimänä talven kylmimpien kuukausien aikana
  • 12 % kertoi turhautuvansa, sillä he eivät voi pitää partansa takia poolopaitoja2

Kyselyn mukaan 42 % miehistä on suunnitellut käyttävänsä enemmän aikaa parranajorutiineihinsa vuonna 2016 kuin 20152, joten älä odota joulupukkia, jotta voit löytää tyylisi – hanki Braun cruZer6 jo nyt.

Lisätiedot ja kuva- sekä laitepyynnöt: braunpr.finland@hkstrategies.com

1P&G tutkimus sähköisien partakoneiden käyttäjille marraskuussa 2013
2Ginger Comms toteuttama tutkimus marraskuussa 2015, johon osallistui 4,473 iältään yli 16-vuotiaita aikuisia Iso-Britanniasta ja Yhdysvalloista

Braun cruZer6

CruZer6 beard&head toimii parhaiten juhlakauden parran uudelleen muotoiluun. Joulupukki ei ole ainoa, joka tuntee painetta siististä parrasta näin juhlakauden aikana.

Braun cruZer6 -tuoteperheeseen kuuluu tuotteita parran ja hiusten muotoiluun:

• Braun cruzer6 beard&head: Ainutlaatuisen Click&Lock-toiminnallisuuden ansiosta säädettävä kampa pysyy tukevasti paikallaan, jotta hiukset voi leikata täsmälleen haluttuun pituuteen.
  • Braun cruZer6 precision: Tarkkuustrimmeri, jonka erikoishieno leikkuupää mahdollistaa tarkan muotoilun.
  • Braun cruZer6 body: Tämän 2in1-laitteen trimmerin terät voi vaihtaa yhdellä napinpainalluksella.
  • Braun cruZer6 face: Tämän virtaviivaisen 3-in-1 -parranajokoneen avulla saat sileän ja siistin ajon tai tarkkaan muotoillut rajat.

Myös maailman tunnetuin valkoisen parran omistaja, Joulupukki huolittelee partansa kuntoon joulua varten. Koska joulu on vain kerran vuodessa, myös joulupukki haluaa näyttää parhaimmaltaan mistelinoksan alla.

Braun
Procter & Gamblen omistama Braun perustettiin Saksassa vuonna 1921. Braun kehittää ja valmistaa laajaa valikoimaa pienkodinkoneita, joissa yhdistyvät innovaatiot, luotettava laatu ja erottuva design. Tuotevalikoima ulottuu partakoneista kauneustuotteisiin. Braunin tuotteita on saatavilla maailmanlaajuisesti. Lisätietoja tuotteista, ajankohtaisia uutisia sekä enemmän tietoa Braunista saat osoitteesta www.braun.com.