Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » TIEDOTE: Hope Riverin kätilö on amerikkalaisen kätilön tarina

Bazar Kustannus Oy

TIEDOTE: Hope Riverin kätilö on amerikkalaisen kätilön tarina

Julkaistu: 05.08.2014 klo 15:01
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Länsi-Virginian maaseudulle, Appalakeille sijoittuva Hope Riverin kätilö kertoo amerikkalaisen kätilön tarinan 1930-luvun taitteessa. Teos on yli 30 vuotta kätilönä työskennelleen Patricia Harmanin esikoisromaani.

Pian neljäkymmentävuotias Patience Murphy on aloittanut uuden elämän pienessä Hope Riverin kaivoskylässä Länsi-Virginian maaseudulla. Valmistuttuaan kätilön ammattiin hänelle tarjoutuu mahdollisuus aloittaa työ asiakkainaan ne, jotka eniten apua tarvitsevat, mutta joilla on vähiten mistä antaa. Kovia kokenut Patience kantaa synkkää salaisuutta omallatunnollaan, mutta siitä huolimatta jaksaa rohkaista ja auttaa asiakkaitaan.

Hope Riverin kätilö kuvaa amerikkalaista yhteiskuntaa ja kätilön elämää 1930-luvun Yhdysvalloissa. Maata koetteleva Suuri lama, köyhyys ja puute sekä aggressiivisiin mittasuhteisiin noussut rasismi jättävät jälkensä sen kansalaisiin. Elämän vastakohdat syntymä ja kuolema, rakkaus ja ihmisen julmuus näyttäytyvät romaanissa kaikissa väreissään.

Yhdysvaltalainen Patricia Harman on koulutukseltaan kätilö. Hän on työskennellyt kätilön ammatissaan yli 30 vuotta ja työskentelee edelleen aviomiehensä kanssa perustamallaan naisten klinikalla Morgantownissa, Länsi-Virginiassa. Harman kiertää aktiivisesti luennoimassa naisten terveydestä ja hyvinvoinnista. Hope Riverin kätilö on Patricia Harmanin ensimmäinen romaani. Hän on aikaisemmin kirjoittanut muistelmat The Blue Cotton Gown: A Midwife's Memoir (2009) ja Arms Wide Open: A Midwife's Journey (2012).

”Syntymä ja kuolema, niin tiukasti yhteen punoutuneet.
Rakkaus, syntymä, kuolema, minun trilogiani.”
Patricia Harman, Hope Riverin kätilö

”Palauttaa varmasti uskosi rakkauteen, uskollisuuteen,
anteeksiantoon, myötätuntoon ja toivoon.”
Kirjailija Fran Lewis

Englanninkielinen alkuteos: The Midwife of Hope River
Suomennos: Sari Karhulahti
Sidottu / 448 sivua
ISBN 9789522790491
KL 84.2
Julkaisupäivä: 5.8.2014

Lisätiedot ja arvostelukappaleet

Tiedotus, Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, vilja@bazarkustannus.fi
www.patriciaharman.com

Bazar Kustannus Oy on osa pohjoismaista Bazar Publishers -kustantamoryhmää. Suomessa Bazar Kustannus Oy kustantaa pääasiassa käännöskirjallisuutta, mutta tavoitteena on tehdä myös suomalaista kirjallisuutta tunnetuksi muissa Pohjoismaissa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki