Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Tervetuloa Suomen ensimmäisen Valtakunnallisen lukuhetken avaukseen

Tervetuloa Suomen ensimmäisen Valtakunnallisen lukuhetken avaukseen

Kutsu.
Julkaistu: 21.11.2011 klo 09:15
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

Kutsu lehdistötilaisuuteen

Aika: tiistaina 22.11. klo 9

Paikka: Tehtaankadun alakoulu, Tehtaankatu 15–17

Tilaisuudessa käynnistetään WSOY:n kirjallisuussäätiön Valtakunnallinen Lukuhetki –kampanja, jonka tarkoituksena on haastaa kaikki suomalaiset lukemaan 23.11. klo 19–19.15.

Tilaisuus pidetään 1A-luokassa ja paikalla ovat oppilaiden lisäksi WSOY:n kirjallisuussäätiön asiamies, dosentti Liisa Suvikumpu, lastenkirjailija Timo Parvela, Tehtaankadun koulun rehtori Janika Salo ja 1A-luokan opettaja Tytti Tikanmäki. Tilaisuudessa saa valokuvata lapsia.

– Haluamme olla kirjallisuuden Robin Hood, avata lukemisen kiinnostavan ja

taianhohtoisen maailman kaikille lapsille Suomessa. Olemme Suomen tärkein yksittäinen kirjallisuutta tukeva säätiö ja tämän kampanjan kautta haluamme suunnata tukea suoraan lapsille, toteaa Liisa Suvikumpu.

Ohjelma
Klo 9 Liisa Suvikumpu avaa tilaisuuden. Luvassa myös yllätys kaikille Suomen ekaluokkalaisille ja heidän vanhemmilleen.

Klo 9.15 Janika Salo ja Tytti Tikanmäki käyttävät puheenvuoron.

Klo 9.30 Timo Parvela kertoo tarinoiden merkityksestä ja siitä, millaista on olla lastenkirjailija Suomessa.

– Pisa-tutkimukset kertovat, että Suomessa tärkein lukutaitoa selittävä tekijä on lukemisaktiivisuus. WSOY:n kirjallisuussäätiön kampanja auttaa tuon opetussuunnitelmienkin kannalta keskeisen tavoitteen saavuttamista, toteaa kampanjassa mukana olevan Opetushallituksen äidinkielen ja kirjallisuuden opetusneuvos Pirjo Sinko.

Tehtaankadun alakouluun pääsee kätevästi vaikkapa ratikalla 3B, koulu on lähes Eiran sairaalaa vastapäätä. Sisäänkäynti kadulta katsoen koulun oikeanpuoleisesta päätyovesta.

Tervetuloa!

Liisa Suvikumpu

WSOY:n kirjallisuussäätiö

Ilmoittautumiset ja lisätiedot: OS/G Viestintä, Pirkko Soininen, pirkko.soininen@osg.fi tai 0400 630075