Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Teerenpeli pani pirteän kesäoluen – AussiOssi kaupoissa ja hanoissa

Teerenpeli Yhtiöt Oy

Teerenpeli pani pirteän kesäoluen – AussiOssi kaupoissa ja hanoissa

Julkaistu: 21.04.2016 klo 09:30
Julkaisija: Teerenpeli Yhtiöt Oy

Lahtelainen Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy on tuonut markkinoille uuden pintahiivaoluen. AussiOssi on vaalea ale-olut, joka on tehty yhteistyössä australialaisen Temple Brewing -panimon kanssa. AussiOssia myydään sekä vähittäiskaupoissa että Teerenpelin ravintoloissa.

Valmistuksessa on käytetty suomalaisia ohra- ja vehnämaltaita sekä australialaisia humalia. Topaz-humala tuo makuun katkeroisuutta ja pihkaisuutta. Aivan keiton loppuvaiheessa lisätty Summer-humala antaa puolestaan oluelle hedelmäisen vireen. Lopputuloksena on kesäisen hedelmäinen pintahiivaolut AuPA, eli Australian Pale Ale.

– AussiOssi on kullankeltainen täysmallasolut, joka sopii esimerkiksi saunajuomaksi tai terasseille. Se on erinomainen vaihtoehto perinteisille lager-oluille, jos haluaa hieman pirteämpää ja humaloidumpaa makukokemusta, Teerenpeli Panimo & Tislaamon panimomestari Bill Brinkmann kuvailee.

AussiOssi syntyi kokeilun- ja kehittymisenhalusta

Teerenpeli Panimo & Tislaamo on tehnyt kansainvälistä yhteistyötä ennenkin. Panimomestarivaihdolla tanskalaispanimon kanssa Teerenpelille tehtiin pääsiäisolutta 2000-luvun alkupuolella. Tanskassa pantiin vastavuoroisesti Teerenpelin Sauhusanttu-savuolutta. AussiOssin tarina alkoi matkasta Australiaan.

– Tutustuimme viime keväänä australialaisiin pienpanimoihin ja vierailimme myös Temple Brewing -panimolla Melbournessa. Keskustelut paikallisen panimomestarin kanssa kääntyivät hiljalleen reseptinvaihtoajatuksiin, minkä seurauksena syntyi AussiOssi. Teimme tämän kokeilunhalusta ja mielenkiinnosta kansainväliseen pienpanimokulttuuriin. Haluamme kehittää osaamistamme jatkuvasti. AussiOssi on siitä yksi osoitus ja olemme siitä erittäin ylpeitä, Teerenpeli Yhtiöt Oy:n toimitusjohtaja Anssi Pyysing sanoo.

Kaikki Teerenpelin Panimo & Tislaamon tuotteet valmistetaan itse tuotetulla ja hiilineutraalilla pellettivoimalla.

Aussi Ossi

Teerenpeli Yhtiöt
Anssi Pyysing, CEO
0500 830458, anssi.pyysing@teerenpeli.com