Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » SuperPark avaa sisäaktiviteettipuiston Turkuun

SuperPark Oy

SuperPark avaa sisäaktiviteettipuiston Turkuun

Julkaistu: 31.08.2015 klo 13:00
Julkaisija: SuperPark Oy

SuperPark laajenee Turkuun. Uusi sisäaktiviteettipuisto avataan uudistuvan kylpylähotelli Caribian yhteyteen alkuvuodesta 2016. Turkuun tulee SuperPark -ketjun neljäs sisäaktiviteettipuisto, joka palvelee lasten ja aikuisten aktiivista ajanviettoa ja yhdessä liikkumista.

Kylpylähotelli Caribia siirtyy S-ryhmältä takaisin Holiday Club Resorts Oy:lle. Samassa yhteydessä Caribian majoitus- ja aktiviteettitarjontaa aiotaan kasvattaa merkittävästi. Yksi hankkeista on yli 2000 m² kokoinen SuperPark –sisäaktiviteettipuisto, joka rakennetaan Caribiaan nykyisen Areenan tilalle. Puiston arvioitu valmistumisaika on maaliskuu 2016. Puistoinvestointi on miljoonan euron luokkaa.

– Olemme vuoden etsineet Turusta kiinteistöä SuperPark -konseptille. Nyt löytyi täydellinen paikka ja partneri Caribian yhteydestä. Todellista synergiaa!, iloitsee toimitusjohtaja Juha Tanskanen SuperPark -konsernista.

–  Meidän ideamme on saada lapset ja teinit liikkumaan ilolla, ja perheet viettämään aikaa yhdessä. Samalla, kun tarjoamme tämän mahdollisuuden Turun seudun asukkaille, niin Caribian kokonaisuudella syntyy merkittävä matkailukohde perhe- ja kokousasiakkaille, ynnää Tanskanen.

SuperParkin toteutuminen vaatii vielä Turun kaupunginhallituksen päätöksen nykyisen vuokrasopimuksen irtisanomiseksi Turun kaupungin ja Turku Ausade Hotelli Oy:n välillä.

– Hienoa, että Turkuun saadaan merkittävä aktiviteetti-investointi, joka tukee strategisia tavoitteitamme matkailun edistämisessä ja monipuolistamisessa, sanoo Turun kaupunkisuunnittelujohtaja Timo Hintsanen

Sisäaktiviteettipuistot Suomeen lanseeranneella SuperParkilla on entuudestaanpuistot Oulussa, Vantaalla ja Vuokatissa (Angry Birds Activity Park). Kuopioon keväällä avattua, puistoja pienempää SuperCorner Pitkälahtea (Kuopio) operoi lisenssisopimuksella Osuuskauppa Peeässä. Turun jälkeen SuperParkin vuoden 2016 suunnitelmissa on vähintään yhden uuden puiston ja muutaman SuperCornerin avaaminen. Ulkomaisista kohteista käydään neuvotteluja.

SuperParkin puistokonseptiin kuuluu kolme sisältökokonaisuutta: lapsille suunnattu seikkailualue, eri lajien testaamiseen sopiva Game Areena sekä vauhtilajeille, kuten skeittaukselle, scoottaukselle ja trampoliiniharjoittelulle pyhitetty Freestyle Hall.

FAKTAT

SuperPark Turku

• Avataan 3 / 2016
  • Investointi noin 1 Me