Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Suositun luennoitsijan ja radiojuontajan uutuuskirja on ajankohtainen katsaus moderniin henkisyyteen

Viisas Elämä

Julkaistu: 15.04.2015 klo 10:31
Julkaisija: Viisas Elämä

Mili Kaikkonen selvittää Vaiheessa-kirjassaan, miksi nykyihminen pyrkii jatkuvaan itsensä kehittämiseen

”Ehkä voimme luopua siitä, että meidän pitäisi olla jatkuvasti parempia, terveempiä, hienompia tai henkisempiä. Ehkä voimme tehdä parhaamme ja olla niin hyviä itsellemme ja läheisillemme kuin juuri tänään osaamme. Huomenna osaamme ehkä taas enemmän ja jos emme, voimme opetella. Ehkä sen sijaan, että mietimme sitä, mikä meistä puuttuu, mitä meissä on liikaa tai liian vähän tai minkä haluamme piilottaa, voimmekin hengähtää ja kohdata itsemme ja elämän aitoina. Ei kiiltokuvina, sokerihuurrettuina tai aina positiivisina, vaan ihmisinä.”

Vaiheessa tartuu aiheeseen kriittisellä lempeydellä

Suorituskeskeisessä maailmassa henkisestä kasvusta on tullut tavoitehakuista. Henkisen kasvun ohjaajan Mili Kaikkosen maanläheinen kuvaus Vaiheessa tarjoaa tuoreita, henkilökohtaisia näkökulmia moderniin henkisyyteen ja itsensä kehittämiseen. Kirjailija avaa rehellisesti oman polkunsa vaiheita ja purkaa myyttiä täydellisestä henkisestä ihmisestä.

Teos perustuu kirjailijan henkilökohtaisiin kokemuksiin ja yli kymmenvuotiseen henkisen kasvun ohjaajan työuraan. Kirjailija tarttuu lempeästi mutta kriittisesti aiheeseensa ja muistuttaa, että olemme kaikki eläviä, tuntevia olentoja, jotka myös erehtyvät. Kirjan kantavana teemana ovat sekä jaettu ihmisyyden kokemus että elämän arvo parhaana henkisenä harjoituksena - elämä on keskeneräistä, epävarmaa ja kuitenkin kaunista, valmista ja elettäväksi tarkoitettua.

Mili Kaikkonen on henkisen kasvun ohjaaja, Radio Helsingin Vaiheessa-ohjelman juontaja ja suosittu luennoitsija, jolla on yli kymmenvuotinen kokemus henkisen kasvun ohjauksesta ja inhimillisenä peilinä toimimisesta. Hänellä on takanaan myös management-ura hyväntekeväisyysjärjestöissä Kaakkois-Aasiassa ja Isossa-Britanniassa. Mili asuu Helsingissä ja työskentelee säännöllisesti myös Lontoossa, Tallinnassa ja muualla maailmassa.

Maria Veitola suosittelee kirjaa Olivia-lehdessä (5/2015):

”Olen kiinnostunut henkisyydestä, mutta inhoan kaikkea siihen liittyvää krääsää ja lavastusta, kuten yksisarvishoitoja. Kaikkonen kuvaa itsensä peliin laittaen ja arkisesti sitä, miten henkisyys on lopulta läsnä ihan kaikessa.”

Mili Kaikkonen vierailee ensi viikon Viisas elämä -klubilla

Mili Kaikkonen esiintyy Basam Booksin suositulla Viisas elämä -klubilla  20.4. klo 18-20. Kaikkonen käsittelee klubilla tuoreen Vaiheessa-kirjansa teemoja, kuten jaettua ihmisyyden kokemusta ja elämää parhaana henkisenä harjoituksena. Illan aikana kuulemme vastauksen kysymykseen, miten voisimme suhtautua elämään ja omaan inhimillisyyteemme lempeämmin. Haastattelijana kirjailija Isa Merikallio.

Viisas elämä -klubi Basam Books -kustantamossa 20.4. klo 18-20, Hämeentie 155 A 6, 3. krs.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy! Mili Kaikkonen jää vastaamaan yleisön kysymyksiin tilaisuuden jälkeen.

Lisätietoa kirjailijasta:

Arvostelukappaleet, kuvat ja haastattelupyynnöt:

jenni.vehkaluoto@basambooks.fi

Basam Booksin Viisas elämä -sarja ohjaa lukijat lähemmäksi elämäniloa, sopusointua ja henkistä hyvinvointia. Viisas elämä sisältää laadukkaita ja inspiroivia teoksia länsimaisen psykologian uusimmista virtauksista elämäntaidon klassikkoteoksiin.