Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Suomen ensimmäinen kaupunkiviljelyyn perustuva seinäpuutarha avattu Helsingissä

Viherasema Oy

Suomen ensimmäinen kaupunkiviljelyyn perustuva seinäpuutarha avattu Helsingissä

Julkaistu: 09.03.2011 klo 08:00
Julkaisija: Viherasema Oy

Viherasema Oy on ensimmäisenä Suomessa lanseerannut ympärivuotisen hyötykäytössä olevan Zengrow seinäpuutarhan Helsingin keskustassa ravintola Bravuriassa.

Bravuria on S-Ryhmän uusi ravintolakonsepti, jossa yhdistyvät joustava ja vaivaton ravintolakokemus sekä ruoan ja juomien huolellinen valmistaminen laadukkaista raaka-aineista.

Seinäpuutarha perustuu kaupunkiviljelyyn, jossa ruoantuotanto tapahtuu kaupungeissa lähellä ruoan lopullista kulutusta. Kaupunkiviljelyn tavoitteena on vähentää ruoan kuljetuksesta aiheutuvia päästöjä ja tarjota kuluttajille terveellisiä ja puhtaita viherkasveja.

"Olemme erittäin ylpeitä uudesta seinäpuutarha konseptistamme! Seinäpuutarhalla olemme luoneet täysin uuden sisustuksellisen elementin ravintolaan ja se toimii samalla hyötykäytössä", kertoo Viherasema Oy:n toimitusjohtaja Pasi Lindberg.

Seinälle mahtuu yhteensä 30 ruukkua kasveja ja ravinteikas vesi kastelee kasveja automaattisesti. Kasvivalaisimet yhdessä ikkunoista hyödynnettävän valon kanssa luovat optimaaliset kasvuolosuhteet kasveille. Kaupan ruukut jatkavat kasvua ja tuovat jopa moninkertaisen sadon helposti.

"Seinäpuutarha on heti ravintolan avaamisesta alkaen herättänyt paljon kiinnostusta asiakkaissamme. Olemme kertoneet miten se toimii ja opastaneet seinäpuutarhan käytössä", sanoo Bravurian ravintolapäällikkö Leila Koski.

Vastaava seinäpuutarha voidaan rakentaa lähes mihin tahansa sisätilaan ja hyödyntää sisätilan optimaalista lämpöä kasvatuksessa ympärivuotisesti.

Lisätiedot seinäpuutarhaan liittyen:

Pasi Lindberg, toimitusjohtaja
Viherasema Oy
pasi.lindberg(at)viherasema.com

Painokelpoiset tuotekuvat:
www.zengrow.com/press

Zengrow seinäpuutarha on suomalainen sisäpuutarhakeksintö, joka mahdollistaa puhtaiden ja tuoreiden ruokakasvien kasvattamisen sisätiloissa vuoden ympäri. Zengrow hyödyntää puhdasta ja tehokasta vesiviljelytekniikkaa. Seinäpuutarhalla voi moninkertaistaa kaupan yrtti- ja salaattiruukkujen sadon.

Viherasema Oy on vuonna 2007 perustettu suomalainen kaupunkiviljelyn ja lähituotannon edistämiseen keskittynyt yritys. Viherasema kehittää tuotteita, joiden avulla ruokaa voidaan kasvattaa loppukäyttäjän lähellä. Yritys toi ensimmäisenä Suomessa markkinoille sisäpuutarhan, joka lanseerattiin marraskuussa 2008. Viherasema Oy panostaa tuotekehityksessä korkeaan laatuun, käytettävyyteen sekä muotoiluun. Lisätietoa osoitteessa www.zengrow.com.