Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Samsungin uusi pesukone pesee vaatteet puhtaaksi kylmällä vedellä

Samsung Electronics Nordic

Samsungin uusi pesukone pesee vaatteet puhtaaksi kylmällä vedellä

Julkaistu: 21.02.2013 klo 10:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Eco Bubble -tekniikka on ystävällinen vaatteille, lompakolle ja ympäristölle.

Tukholma, 21. helmikuuta 2013 – Samsung esittelee uuden pesukoneen, jossa on todistetusti toimiva pesutekniikka. Eco Bubble -tekniikan avulla pyykin voi pestä kylmässä vedessä pesutuloksella, joka vastaa tavallista 40 asteen pesua (A-luokan pesutulos). Tekniikan edut eivät jää pelkästään tähän.

Kylmällä vedellä pesu tarjoaa selvää säästöä sähkölaskussa, sillä energiaa ei tarvitse käyttää pesuveden lämmittämiseen. Pesu kylmässä vedessä on myös huomattavasti hellävaraisempaa vaatteille. Eco Bubble -pesutekniikan lisäksi Samsungin pesukoneissa on ainutlaatuinen timanttikuvioitu Diamond Drum -pesurumpu. Rummun ansioista kone pesee vaatteet hellävaraisesti, jolloin niiden värit ja rakenne kestävät pidempään.

Mikä on Eco Bubble -tekniikan salaisuus? Vastaus on ilmakuplat. Eco Bubble -pesuohjelmalla pestäessä käytetään tavallinen määrä pesuainetta ja huuhteluainetta. Pesuvettä ja pesuaineseosta ei päästetä suoraan pesurumpuun, vaan ne johdetaan ilmaa tuottavaan pumppuun. Pumppu muodostaa pesuveteen pesukuplia, jotka leviävät kauttaaltaan koneen rumpuun, jossa ne pesevät tehokkaasti ja hellävaraisesti. Kuplien ansiosta pesuaine imeytyy tehokkaasti tekstiilikuituihin.

Uusi Eco Bubble -pyykinpesukone on varustettu hiljaisella Digital Inverter -moottorilla, tyylikkäällä läpikuultavalla luukulla ja jäänsinisellä LED-näytöllä. 8 kilon pesukapasiteetilla varustettu ja A+++ energialuokituksen saanut WF80F5E5P4W on heti saatavilla ja sen suositushinta on 799 euroa.

Katso tästä Eco Bubble -tekniikasta kertova esittelyvideo.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Raine Lindqvist, myyntipäällikkö, kodinkoneet, raine.lindqvist@samsung.fi, p. 040 707 8747

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Simo Arvo, OSG Viestintä, simo.arvo@osg.fi, p. 040 132 5682

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava kuluttajaelektroniikan ja komponenttien valmistaja. Samsungin innovatiivisten tuotteiden portfolioon kuuluvat mm. televisiot, älypuhelimet, tietokoneet, tulostimet ja monitoimilaitteet, kodinkoneet, lääketieteelliset laitteet, puolijohteet ja LED-tuotteet. Yrityksellä on 227 000 työntekijää 75 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto on yli 143 miljardia Yhdysvaltain dollaria.  Samsungin tavoitteena on tarjota enemmän mahdollisuuksia ihmisille eri puolella maailmaa. Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon